Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Nemcsak a Való világot, de már az eddig kikezdhetetlen Barátok köztet is rendszeresen megelőzi a Big Brother a nézettségi versenyben. Míg az első hetekben csak elvétve fordult elő, hogy a tv2-s valóságshow-t többen nézték volna, mint az RTL Klub szappanoperáját, az elmúlt héten minden nap többen voltak kíváncsiak a Nagy Testvérre.
Súlyos hátránynak bizonyult, hogy a Való világ egy héttel a Big Brother után indult csak el, s valószínűleg nem segített az sem, hogy az RTL Klub valóságshow-jának első hete csupán a játékosok beszavazásával telt. Az AGB Hungary műszeres nézettségmérése azt mutatja, a Való Világot átlagosan több mint 400 000-rel kevesebben nézték a szeptember 20-tól 25-ig terjedő időszakban, mint a Big Brothert. Ennél is fontosabb, hogy a reklámozók számára kiemelten fontos 18-49 éves korosztályban csaknem 300 000 a Való világ átlagos elmaradása.
előzte meg a Barátok köztet, a vizsgált időszakban azonban kivétel nélkül több nézőt vonzott, mint a képernyőket évekig megkérdőjelezhetetlenül uraló magyar szappanopera. Igaz, az eltérés itt jóval kisebb; a teljes lakosságra vetítve átlagosan 187 ezer, míg a 18-49 éveseknél 221 ezer. Ez arra utal, hogy a nagy botrányt kavart valóságshow a fiatalok közül több, míg az általában konzervatívabb idősek közül kevesebb nézőt tud elcsábítani a hozzá képest visszafogottabb Barátok közttől. A verseny azonban továbbra is éles, mivel a reality show-k nézettsége a szappanoperákhoz képest erősen hullámzó.
Ábránkon az AMR mutató a műsor egy átlagos percének nézettségét jelzi, míg az SHR % azt mutatja, az adott időpontban éppen tévézők közül hányan kapcsoltak a vizsgált műsorra.