Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAmíg a múlt héten mindent elsöprő győzelmet aratott a Csillag születik, az RTL Klub tehetségkutató műsora, addig most szombaton már csendesebb győzelmet aratott. Amíg a múlt héten a reklámozóknak fontos 18 és 49 év közötti korosztály 41,8 százaléka választotta az RTL Klubot, addig ezen a héten már csak az éppen tévé előtt ülők 35,6 százaléka kapcsolt a showműsorra.
A közönségarány csökkenése ráadásul ebben az esetben nézőszámcsökkenést is jelentett, mert például a teljes lakosság körében a show első része még 1 813 000 embert érdekelt az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján, míg ezen a héten már csak 1 599 000-en voltak kíváncsiak a Csillag születikre. Hiába esett orra Stohl András.
A Tv2 így sem győzött
Azonban hiába vesztett nézőket a Csillag születik, a Tv2 így sem tudta megverni. Az első résszel szemben vetített Csupasz pisztoly (ebből látszik, hogy azért a Tv2 sem próbálkozott nagyon) mindössze 19,3 százalékos közönségarányt ért el a 18 és 49 év közöttiek körében, és az utána vetített Bruce Lee-életrajz is csak 20,8 százalékot vonzott.
A Csupasz pisztoly 2 viszont már tisztesen helyt állt, 28,3 százalékos közönségarányt ért el, sőt a film első fél órája még el is verte Stohl Andrásékat. A Csillag születik második félidejével párhuzamosan vetített Spielberg-film, a Mesterséges értelem viszont csúfos bukás volt: mindössze 16,9 százalékos közönségarányt ért el.
Mindig csökken
A tehetségkutató műsor második részének nézőszámcsökkenése nem teljesen váratlan, hiszen az ilyen jellegű műsorok első adását általában a nagy reklámkampány miatt kiemelkedően sokan nézik. Ezek után törvényszerűen csökken a nézettség, majd általában a döntő közeledtével megint nőni kezd.