Az AGB Nielsen elektronikus nézettségmérési rendszerének adatai szerint a tegnap esti Eb-döntőt 2 millió 136 ezren, az éppen tévé előtt ülők 49,7 százaléka nézte. A kereskedelmileg fontos korcsoportban a német-spanyol mérkőzés közönségaránya még magasabb volt, ugyanis a tévét néző 18-49 év közöttiek 51,4 százaléka kapcsolt a döntőre. Az AGB adatai szerint egyébként összesen 3 millió 793 ezren néztek bele legalább egy percre a mérkőzés közvetítésébe.
Eközben a Tv2-n futó Elizabethtown című romantikus vígjátékot és a Hideg fejjel című thrillert a tévénézők csupán 16,5 százaléka választotta, míg az RTL Klub nézettsége soha nem látott mélységbe csökkent: mindössze a tévénézők 4,8 százaléka kapcsolt az ezerszer ismételt Nicsak, ki beszélre. Az RTL egyébként nem is nagyon harcolt az estéért, hiszen a lejárt szavatosságú családi vígjátékot is a meghirdetettnél másfál órával később kezdte, este nyolctól ugyanis letudott egy ORTT által kiszabott harmincperces elsötétítést, amit a Fókusz egy két évvel ezelőtti riportjáért rótt ki a csatornára az elektronikus médiát felügyelő testület. Utána pedig még kettőt, hiszen a csatornán vasárnap nyolc elsötétítés volt, ebből hat főműsoridőben.
A 18 és 49 év közötti korcsoportban sem volt sokkal nagyobb sikere az Eb-döntő idején a két kereskedelmi csatornának, a Tv2 18,4 százalékos közönségarányt ért el, míg az RTL Klubot mindössze 5,4 százalék választotta.
Az AGB Nielsen egyébként csak az otthoni tévénézést méri, a kocsmákban, szabadtéri kivetítők előtt meccset nézőkkel nem számol. Külföldi kutatások alapján ilyenkor körülbelül a tévénézők 5-10 százaléka nem otthon izuglja végig a meccseket, vagyis az m1 nézettsége ennyivel lehetett még magasabb vasárnap este.
A vb-t többen nézték
Két évvel ezelőtt, a világbajnokság döntőjét még ennél is többen látták. Akkor az éppen tévé előtt ülők 54,9 százaléka választotta az Olaszország—Franciaország-meccset az RTL Klubon, ami a műszeres mérés szerint azt jelenti, hogy minden negyedik magyar (egészen pontosan a televízió készülékkel rendelkező lakosság 27,6 százaléka) végignézte a mérkőzést. A reklámozói célcsoportban, vagyis a 18 és 49 év közötti korosztályban ennél is nagyobb volt a foci-vb sikere, hiszen a döntő 58,3 százalékos közönségarányt ért el két évvel ezelőtt ebben a korosztályban.