Mit néznek az egyetemisták?

2005.06.25. 10:29
Győzike még a művelt fiatalokat is a képernyők elé ülteti. Az egyetemisták a bűbájos boszorkákért és a popcsillag kontra pornósztár ökölvívó-mérkőzésekért is rajonganak.

Kultikus japán művészfilmek, alternatív sorozatok, a Tudásakadémia kvantumfizikával foglalkozó előadásai vagy a Jóban-rosszban? A fiatal értelmiségiek tényleg unják már az egyenszappanoperákat és a lapos showműsorokat, vagy azt nézik, amit a szüleik is? Sztárbox és Győzike, vagy Maffiózók és Megasztár? Mit néz a jövendő értelmisége?

Győzike és a boszorkányok

Az AGB Nielsen kutatásai alapján a magyar egyetemisták, azaz a 18 és 29 év közötti, még tanuló fiatalok közt árpilis-májusban Győzike volt a legnépszerűbb, megelőzve Tóth Gabit és Palcsó Tamást is. A Romantic frontemberének valóságshowját ugyanis az egyetemisták 14,25 százaléka kísérte figyelemmel, míg a Megasztárt csak 12,93 százalékuk nézte.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A Győzike show legnépszerűbb epizódját az egyetemisták 17,1 százaléka, azaz 94 734 fiatal látta, míg a Megasztár legnézettebb adása csak a célcsoport 16,3 százalékát vonzotta, ami csupán a nézettségi lista negyedik helyére volt elég.

A vizsgált időszak második legnézettebb műsora az egyetemisták körében a Tv2-n vetített Bűbájos boszorkák egyik epizódja lett, amit az egyetemisták 16,4 százaléka, azaz 90 856 ember izgult végig. A nagy vásárlóerővel rendelkező fiatalok figyelméért folytatott verseny nagyon szoros volt, amit mi sem jelez jobban, mint hogy amerikai tinédzserek életét élő boszorkányokkal holtversenyben a második helyen végzett a monacói forma-1-es nagydíj közvetítése is, amit az AGB Nielsen statisztikai módszerekkel számított adatai szerint szintén 90 856-an láttak.

Fresh Andi mégis kiüti Győzikét

Az ötödik helyen a Halálos fegyver 3 című amerikai akcióvígjáték végzett, Mel Gibson ámokfutását az egyetemisták 15,6 százaléka nézte végig. A hatodik pedig a véresmarhaszem-evéssel és póksimogatással operáló Rettegés foka lett 15,1 százalékos nézettséggel

A Barátok közt legnépszerűbb adását a fiatalok 14,9 százaléka látta, míg a Vészhelyzet 14,8 százalékukat csalta a képernyők elé.

A Sztárbox ugyan csak a tizenegyedik helyen végzett a maga 14,3 százalékos nézettségével, de ez még közel sem jelenti azt, hogy a fiatal egyetemisták ne szeretnék a műsort, amiben a bulvársztárok verik szét egymást pár százezer forintos gázsiért és némi publicitásért. Az idei gála legizgalmasabb mérkőzése alatt, Fresh Andi és Niki Belucci küzdelmekor ugyanis 109 138 fiatal nézte az RTL Klubot, így a női bokszmeccset majdnem tizenötezerrel több egyetemista látta, mint a legnépszerűbb Győzike show-t.

A legnépszerűbb műsorok
(Egy-egy műsor csak a legnépszerűbb adásával szerepel a listán)
18-29 év közötti tanulók
01. Győzike (RTL Klub) 17,1
02. Bűbájos boszorkák (Tv2) 16,4
03. Forma-1 (RTL Klub) 16,4
04. Megasztár (Tv2) 16,3
05. Halálos fegyver 3 (RTL Klub) 15,6
06. A rettegés foka (RTL Klub) 15,1
07. Barátok közt (RTL Klub) 14,9
08. Star Wars 2 (RTL Klub) 14,8
09. Vészhelyzet (RTL Klub) 14,8
10. Gladiátor (Tv2) 14,5

Az AGB Nielsen adatait az RTL Klub bocsátotta rendelkezésünkre.