További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Kedden a Tv2 mindenkinek elharsogta, hogy új bulvárműsora, és csodafegyvere a Favorit óriási siker, csütörtökön pedig a magazint csúnyán elverte a Fókusz. Persze ennek hatására az RTL Klub kezdett el dicsekedni, de ők is elsiették, hiszen péntekre már megint a Favorit vezetett. Na de most akkor bejött a sztárpletykákkal traktáló műsor a Tv2-nek, vagy sem?
Egyszer fent, egyszer lent
Egy naponta jelentkező műsornál az első hét nézettségi eredményeiből még nem sok következtetést lehet levonni, hiszen egy ilyen típusú műsornál a legfontosabb, hogy hosszú időn át képes legyen minden este a csatornára csalni a nézőket.
A premier napján még viszonylag rosszul indult a Favorit, ami minden bizonnyal a gyér reklámkampánynak köszönhető (Információink szerint azért nem harangozták be jobban a Favoritot, mert a Tv2 a kevésbé nézett nyári időszakban csak kipróbálja az új műsortípust, és a sztármagazin csak akkor marad szeptemberben is a képernyőn, ha hozza a tőle elvárt nézettségi számokat). A reklámozók szempontjából fontos 18 és 49 év közötti korcsoportban ugyan győzött a premier napján a Tv2, hiszen a Favorit közönségaránya 31,2 volt, mikközben az RTL-re az éppen a tévé előtt ülők 30,5 százaléka kapcsolt, de a különbség a Favorit műsorideje alatt a statisztikai hibahatáron belül volt, vagyis a Tv2 fölénye közel sem volt egyértelmű. Sőt, az időgrafikon elemzéséből kiderül, hogy a Tv2 csak addig őrizte meg elsőségét az RTL Klubbal szemben, amíg a konkurens adón nem kezdődött el a Fókusz.
Kedden viszont már egyértelműen a Tv2 nyert, hiszen a Favorit adásideje alatt a Tv2 közönségaránya 37,9 százalék volt, míg a konkurens csak az éppen tévé előtt ülők 24 százalékát vonzotta. A Fókusz első percétől kezdve ekkor is folyamatosan nőtt az RTL Klubot választók száma, de a Favorit egészen az adásidő végéig kitartott. A Tv2-nél meg ujjongtak.
Szerdán még kitartott az öröm, a Favorit 33,3 százalékos közönségarányt ért el az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján, a Fókusz pedig csak a Tv2 pletykaműsora után tudta átvenni a vezetést a csatornától.
Csütörtökön ellenben csak 29,2 százalékos volt a Favorit közönségaránya a reklámozóknak kedves 18 és 49 év közötti korcsoportban, és a Fókusz már az adás ideje alatt beelőzött. (És akkor már arról ne is beszéljünk, hogy a Fókusz saját adásidejében 41,2 százalékos közönségarányt ért el, vagyis a korcsoport éppen tévé előtt ülő részének több mint negyven százaléka ezt az adót választotta). Most az RTL Klubnál örültek, de nagyon.
Pedig pénteken már ismét a Tv2 nyert, a Favorit 36,6 százalékos közönségarányt ért el, a Fókusz a saját műsoridejében 33,9 százalékot, és amikor a két műsor együtt ment, hát akkor bizony a Favorit volt a nyerő. Hétfőn még mindig ugyanaz az állás, a Favorit hajszálnyival, de az élen (33,4 százalékos közönségarány a Fókusz 31,1 százalékával szemben) és a Fókusz csak a Tv2 magazinja után tudja magához csalni a nézők többségét. De akkor most ki is örülhet? A Tv2-nél vagy az RTL Klubnál dőlhetnek hátra elégedetten?
Nagy előnnyel indulnak
Egyrészt nem szabad elfelejtenünk, hogy még a bulvármagazinok nézői sem hülyék, tudatosan választanak napról napra a két, hasonló tematikájú műsor közül, attól függően, hogy az előzetesek mi ót ígérnek.
Ráadásul a Favoritot segíti, hogy az RTL Klub a Fókusz előtt a Szeress most című, már többször ismételt szappanoperát adja, meg egyébként is: az utóbbi időben nagyon erős a Tények, ami folyamatosan veri az RTL Klub Híradóját, így a Tv2 óriási előnnyel vág neki a főműsoridőnek. Annál rémisztőbb viszont, hogy a hol éppen csak, hol viszont fölényesen nyerő Favorit után a Tv2 képtelen megtartani az előnyét: este nyolctól az RTL Klubra, még pontosabban a Barátok közte kapcsol a nézők nagy többsége, a Tv2 pedig a diagramm aljára zuhan.