Már hétfőn, a premier napján viszonylag jól szerepelt a Tv2 új sztármagazinja, a Favorit, amit a csatorna az RTL Klub Fókusz című műsorával küldött szembe. Az első nap a négy évnél idősebb lakosság 985 590 tagja látta a Szekeres Nóra által felvezetett sztárhíreket, míg eközben az RTL Klubra csak 822 190-en kapcsoltak az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján. A reklámozók szempontjából fontos 18 és 49 év közötti korcsoportban is győzött a Tv2 (a Favorit közönségaránya 31,2 volt, eközben az RTL-re az éppen a tévé előtt ülők 30,5 százaléka kapcsolt), bár a különbség a Favorit műsorideje alatt a statisztikai hibahatáron belül volt, vagyis a Tv2 fölénye közel sem egyértelmű.
Ráadásul az időgrafikon elemzéséből kiderül, hogy a Tv2 csak addig őrizte meg elsőségét az RTL Klubbal szemben, amíg a konkurens adón el nem kezdődött a Fókusz.
Kedd volt a favorit
Kedden viszont már sokkal biztosabban vezetett a Favorit. A sztármagazin a teljes lakosság körében 1 046 954 nézőt ültetetett a képernyők elé, míg ugyanekkor az RTL Klubot csupán 672 629 néző választotta. Ráadásul ez a nagy különbség a hirdetőknek kedves 18 és 49 év közötti korcsoportban is megmaradt, a Tv2 közönségaránya 37,9 százalék volt, míg a konkurens csak az éppen tévé előtt ülők 24 százalékát vonzotta.
18-49 év közöttiek, a piros a Tv2, a kék az RTL Klub
Azt hihetnénk, hogy a Favorit inkább az alacsonyabb iskolai végzettségű és vidéki nézőket vonzza, de a sztárműsor a diplomások és a fővárosiak körében is népszerű volt tegnap este.
A budapesti tévénézők 44,6 százaléka figyelte a Favorit sztárhíreit, míg ugyanezen csoportban az RTL Klubot csak 12,3 százalékuk választotta. A magas iskolai végzettségűek 38,4 százaléka választotta a sztárhíreket a TV2-n, míg a konkurens csatornát csupán 14,5 százalékuk nézte.