Nem csak a helyszínen döntött rekordokat a szerda esti magyar-brazil barátságos futballmérkőzés nézettsége, hiszen míg a Puskás Stadionban a már évek óta lezárt lelátókat is megnyitották, és így 44 ezren kísérthették figyelemmel a meccset, addig a tévé előtt 2 738 000-en izgulták végig a közvetítést, azaz a magyar lakosság majdnem 29 százaléka látta a élőben brazil-magyart. Az éppen tévé előtt szorongók 57,3 százaléka választotta az RTL Klubot, amelynek átlagos nézettsége más napokon főműsoridőben 35-40 százalék.
Hogyan mérik a nézettséget?
| | Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
|
|
|
A konkurens TV2-n futó Columbo című krimisorozat új epizódjára eközben mindössze 1 132 000-an voltak kíváncsiak, és a két csatorna nézettsége közti különbség még a meccs szünetében is jelentős volt, a TV2 még a reklámblokk alatt sem tudta átvenni a vezetést.
A hirdetők számára oly kedves 18 és 49 év közötti lakosság körében is jól szerepelt a meccs, ugyanis a korcsoportból 1 343 000-en nézték meg a közvetítést, és az éppen tévét néző nagy vásárlóerejű fiatalok 61,1 százaléka választotta az RTL Klubot.
Minden idők?
Az utóbbi évek legnépszerűbb futballközvetítését, a 2000. szeptemberében rendezett magyar-olasz vb-selejtező mérkőzést 2 237 000-an nézték végig az RTL Klubon, ezt felülmúlta a tegnapi magyar-brazil, de a bokszközvetítések nézettségét meg sem közelítette, hiszen Kovács Kokó István világbajnoki mérkőzését 2001 januárjában több mint 3 millióan drukkolták végig a tévék előtt.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!