Az RTL Klub főzőműsora a premier napján megverte a Tv2 főzőműsorát, ami azonos időpontban, hétfőn fél ötkor debütált.
Amíg a Tv2 műsorát a reklámozóknak fontos 18 és 49 év közötti korcsoportban mindössze az éppen tévé előtt ülők 19,4 százaléka látta, addig az RTL Klub műsorát 36,6 százalék kísérte figyelemmel. Ez az arány a teljes lakosság körében sem volt sokkal kedvezőbb a Tv2 számára, hiszen a Hal amíg a tortán 21,5 százalékos közönségarányt ért el, addig a Vacsoracsatát 34,4 százalék nézte.
Nézőszámra lefordítva a Tv2 műsorát a 472 ezer ember látta, míg az RTL Klubét 758 ezer, ráadásul az RTL még a reklámblokk alatt is tartotta előnyét, vagyis úgy tűnik, hogy a nézők nem sokat kapcsolgattak a két azonos tematikájú műsor között.
Háborúztak már a premier előtt
Hetek óta üzenget egymásnak a két csatorna, az RTL Klub szerint a Tv2 tőle, illetve a formátumot kifejlesztő angol Granadától lopta a műsor ötletét, míg a Tv2 szerint az RTL Klub direkt sztárokat pakolt saját műsorába, hogy a két műsor még jobban hasonlítson egymásra.
A Tv2 saját fejlesztésű műsorról beszél, amit hosszú hónapok előkészületei előztek meg, míg az RTL Klub viszont külföldről vásárolta a formátumot, aminek az angol Granada a tulajdonosa, és Angliában például Come Dine with Me címen fut a Channel 4-on, a német Voxon pedig The Perfect Dinner a neve. Az RTL Klub már január óta honlapján és reklámblokkjaiban is hirdette a műsort, míg a Tv2 februárban váratlanul jelentette be a show indulását.
Az Index információi szerint a formátum tulajdonosa, a Granada perrel fenyegetette meg a Tv2-t, de aztán mégsem indított keresetet.
Először úgy volt, hogy az RTL Klub műsora március 3-án indul, a Tv2-é pedig egy héttel később, de végül a Hal a tortán premierjét is előbbre hozták. Az alacsonyabb nézettség oka valószínűleg éppen ez a hirtelen műsorváltozás, hiszen a Tv2 nem reklámozta sehol új műsorát, sőt a tévéújságokban sem jelent meg a valóságshow új kezdési időpontja.