Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Mennyi pénzért mennyi megaláztatást lehet vásárolni? Mennyibe kerülne önkénteseket toborozni mondjuk kínzáshoz? Elképzelhető-e egy Bázis II., ahol már németül beszélnek, és a kiesőket elgázosítják? Mert ha - úgy lebegtetve a nyereményt, mint kehes ló előtt a szalmacsutkát - arra lehet kényszeríteni embereket, hogy a kamerákba nézve ismételgessék: "a vécébe pisilek", akkor a méltóság frontján már majdnem mindent elértünk. Mely szabadságjogok megvásárlása kóser még ahhoz, hogy képernyőre lehessen vinni?
A római birodalom, az lenne az igazi médiaparadicsom, a gladiátorviadalok meg az autodafék.
A katonabecsület illúziója
A média és a hadsereg romlottsága külön-külön és együtt is reprezentatív tablót alkot, így a produkciónak mégis van értelme. Igaz, nem újdonságokat mutat be, de legalább széles közönségnek. Igenis érdemes közzétenni, milyen ijesztően hamar jut el a társát kiszavazó játékos addig a védekezésig, hogy "szavaznunk kellett" - vagyis "parancsra tettem". Az is jellegzetes, és az emberi lélekből megismerésre érdemes, hogyan próbálja értelmes időtöltésnek beállítani az elszenvedett gyötrelmeket az is, aki egy fillér fizetség nélkül távozik.
Hogy miért nem alkalmas a vetélkedő a honvédség népszerűsítésére, az nem kíván bő lére eresztett magyarázatot. A "kiképzőtisztek" görcsös üvöltözése, a röviden szivatásnak nevezhető programszervezés és az ellenségként működő bajtársak közelsége csupa olyan attribútum, amiért az ember önként katona akarna lenni - ha kilátásba helyeznek tízmillió forintot. Mivel azonban a katonaság csak az előbbit képes biztosítani, jobban tenné, ha inkább a Teletubbiest szponzorálná, mint bármi olyasmit, aminek a "katonaélet" fogalomhoz köze van. Így a szponzoráció üzenete annyi: szopatni mi is tudunk, pénz viszont nincs.