Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Miközben a múlt hétvégén rendezett nagyszabású Live 8 koncertsorozat Afrika nyomorúságos helyzetére, és a fejlett ipari országok felelősségére akarta felhívni a világ figyelmét, a jótékonysági koncert óriási reklámot jelentett pár multinacionális cégnek is.
Jó üzlet a jótékonyság
A kilenc országban rendezett ingyenes koncerteket mintegy kétmillióan látták a helyszínen, és egyes becslések szerint közel kétmilliárdan a képernyők előtt, így szakértők szerint a rendezvény legnagyobb szponzorai, a Nokia, az AOL és a Volvo minden egyéb hirdetési formánál olcsóbban tudták eljuttatni üzenetüket a fejlett nyugati országok fogyasztóihoz.
Az AOL, amely a koncertsorozat internetes közvetítését vállalta magára, a Live 8 alatt ötmillió látogatót fogadott honlapján, így becslések szerint már egy nap alatt megtérült a Bob Geldof alapítványának eljuttatott adomány.
Az esemény másik kiemelt szponzora, a Volvo eddig is nagy hangsúlyt fektetett a környezettudatos vásárlói rétegek meggyőzésére, de most mindezt ráadásul nagyon olcsón tehette. A Volvo a fellépő sztárok szállítását vállalta Londonban és Philadelphiában, és adományokkal is támogatta a Live 8-et szervező alapítványokat, mindezért cserébe hatszor levetítették harminc másodperces reklámfilmjét a zenei esemény idején az amerikai ABC csatornán, és a koncertről nemsokára megjelenő DVD-n is szerepel majd a cég logója.
"A koncertet támogató cégek eddig is sokat tettek az emberiségért, és a cégek adománya jobbá fogja tenni a világunkat" - nyilatkozta a jótékonysági rendezvény szponzorairól Bob Geldof, a Live 8 főszervezője.
Afrikáért majdnem afrikaiak nélkül
A húsz évvel ezelőtt rendezett Live Aid jótékonysági koncertsorozat folytatásának szánt Live 8 keretében a nyolc legfejlettebb ipari országban és Dél-Afrikában tartották a rendezvényeket. Helyszíni becslések szerint Philadelphiában egymillióan, Londonban, Rómában, Berlinben, Johannesburgban 200-200 ezren, Párizsban mintegy százezren mentek el a koncertekre.
Nagy-Britanniában két színpad is volt: a londoni, amely vitathatatlanul a legnagyobb sztárokat vonultatta fel, valamint cornwalli, ahol az afrikai kontinens sztárjai léptek fel. Bob Geldof ugyanis eredetileg úgy vélte, csak a legnagyobb nevek vonzanak majd kellő közönséget a helyszínekre és a televíziós készülékek elé, de Peter Gabriel, a Live 8 társszervezője, akinek cége éppen nagy, nemzetközi rendezvények szervezésével foglalkozik, nyilvánosan bírálta ezt a megközelítést és felajánlotta, hogy Dél-Afrikában és az angliai Cornwallban megszervezi az afrikai művészek fellépését.