"A parlament honlapján két hete elérhető az új médiatörvény tervezete "Szakmai javaslat a médiaszolgáltatásokról szóló törvény egy lehetséges tervezetéhez" címmel. Az MTV és az RTL Klub munkatársai átolvasták, és majdnem minden mondatba belekötöttek.
A Magyar Televízió 37 oldalas szakvéleményében aggályosnak tartja, hogy a tervezett Médiahatóság olyan széleskörű hatásköröket kapna, mintha nyomozóhatóság lenne. A szakvéleményben az MTV amiatt is aggódik, hogy a közcsatornák élére kerülő vezérigazgatók kiszolgáltatottak lennének a pártok által felállított irányító testületnek. Emellett kifogásolják, hogy nincs tisztázva, milyen forrásokból biztosítható a közszolgálati média gazdasági önállósága.
Az RTL Klub szerint a médiatörvény tervezete nemhogy segítené a médiaszereplők versenyét, egyenesen akadályozza azt. Az RTL megnyírbálná a Médiahatóság "médiarendőrségi jogköreit", mivel azok visszaélésre adhatnak okot és két lábbal tapossák a sajtószabadságot, ráadásul a hatóság határozatai ellen nincs fellebbezési lehetőség (csak felülvizsgálati kérelmet lehet beadni). Szerintük "a Médiahatóság bármikor bármit megtehet különösebb kockázat és kontroll nélkül, ami példa nélküli lenne a magyar médiajog történetében."
Az RTL irreálisan magasnak tartja a bírságok összegét, de nem szeretné tovább bonyolítani a korhatárbesorolások rendszerét sem, mivel az még nagyobb költségeket és bürokráciát hozna magával, és a gyerekcsatornák ellehetetlenüléséhe vezetne. Ezen kívül egy érdekes anomáliára is felhívja a törvényjavaslat készítőinek figyelmét: "a rendelkezések nem megfelelően szabályozzák a reklámokra fordítható időt, hiszen annak alapján a közszolgálati médiaszolgáltatók a 2009. évben nem hat, hanem tizenkét percnyi reklámot sugározhatnának."
Az RTL Klub és az MTV aggodalmai azért különösek, mert az MSZP már a múlt hét elején kihátrált a médiatörvény mögül, és ezzel a tervezet elvesztette a jelentőségét. A két csatorna külön kiadott közleményei inkább arra utalnak, hogy nem akarják veszni hagyni a törvényt, és a tervezet teljes elvetése helyett inkább a módosítását szorgalmaznák. A kereskedelmi csatornának azért lenne szüksége a szabályozás megújítására, mert jelenleg nem indíthat új adót, míg a közszolgálati televízió az állami támogatási rendszer megreformálását várja az új törvénytől.