További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A vajdasági Rúzsa Magdi győzelmével végződő Megasztár harmadik szériája hirdetési szempontból az elsőnél sikeresebb második eredményeit ismételte meg - összegezte lapunknak Várdy Zoltán, a TV2 kereskedelmi igazgatója.
Hirdetők és bevétel
A műsorhoz kapcsolódó teljes kereskedelmi bevétel 1,2 milliárd forint volt, ami megegyezik az előző széria bevételével. Változás inkább az egyes üzletágak közötti megoszlásban volt tapasztalható. A TV2 a hagyományos reklámok mellett számos további formát - telefonos alkalmazásokat, internetes és sms-szolgáltatásokat - kínált a hirdetőknek a produkcióhoz kapcsolva. Hirdetői oldalról a legerősebb szegmens még mindig a reklámspot, ezek adták az összbevétel több mint felét, ám ez kevesebb, mint az előző széria esetében, ami az alternatív lehetőségek növekvő népszerűségét jelzi. A szponzorációs bevételek 55 százalékkal nőttek, az úgynevezett merchandising & licensing, az egyik legfiatalabb üzletág pedig 100 százalékos emelkedést produkált. Kiemelkedő ezenkívül az internetes megoldások részesedésének 62 százalékos, illetve a jegyeladásokból származó bevételek 21 százalékos növekedése. Mindent összevetve ez alkalommal is nyereséges volt pénzügyi szempontból a produkció.
Nézettség és a szavazatok
A korábbi két széria tapasztalatai azt mutatták, hogy a nézettség a döntősök számának csökkenésével folyamatosan emelkedik. A harmadik Megasztár ebből a szempontból eltért elődeitől, hiszen a legmagasabb nézettséget a 6. és 7. döntő produkálta, utána enyhe csökkenés következett be - fogalmazott Várdy. Ezt a változást több tényező vagy azok együttes hatása is okozhatta: egyrészt a 3. széria a korábbiaktól eltérően időben némileg csúszott (a Megasztár 2. utolsó döntője csaknem egy hónappal korábban, április 30-án volt). Sok évtizedes statisztikai adatok szerint a tévénézési kedv a nyár beköszöntével folyamatosan csökken, ez is indokolhatta tehát a kissé csökkenő adatokat. A másik ok tartalmi jellegű: bár szubjektívnek tűnhet, de Rúzsa Magdi csodálatos hangja a döntők közepére már messze a meglévő mezőny fölé emelte őt, némiképp csökkentve így a versenyhelyzetet.
A mérések szerint a legutóbbi Megasztár nézőinek döntő többsége, 70 százaléka városi lakos, 40 százalékuk pedig a felső, AB jövedelemkategóriába esik. 45 százalékuknak van közép- vagy felsőfokú végzettsége. Egy döntőt átlagosan 1,5 millió néző nézett végig, de több mint 4 millióan voltak adásonként, akik legalább belepillantottak a versenybe. Február és május között összesen 7 millió 920 ezer fő követte valamilyen módon figyelemmel a megasztárokat.
A szavazatok száma erős korrelációban van a nézettséggel, azaz követi az utóbbi változásait. Szavazni IVR (Interactive Voice Response) automata telefonközpontokon keresztül lehetett vagy sms-ben. Utóbbit körülbelül a szavazók kétharmada, míg az IVR-t a szavazók egyharmada választotta. A statisztikák szerint az első adáshoz képest a szavazatok száma több mint háromszorosára nőtt a 12 döntő végére. Adásonként több ezer szavazat érkezett a határon túlról, természetesen elsősorban Szerbia-Montenegróból és Szlovákiából. Az egyes adásokon belül a számok is igazolják, hogy a nézettség a döntősök előadásai idején kiugró, a szavazatszám pedig a műsorvezetők felhívásait követően emelkedik drasztikusan.Marketingtámogatás
A Megasztár harmadik szériáját is számtalan, részben a telekommunikációra épülő szolgáltatás támogatta, a klasszikusnak számító színes háttérképek és mono-, illetve polifonikus csengőhangok mellett a portfólióban megtalálható volt a Java technológiával működő Csillagalbum, amely egy PowerPoint slideshow-hoz hasonló elven működő fényképalbum. Ismét működött a Megahír szolgáltatás, amely egy a kedvencekkel kapcsolatos sms-hírszolgálat. A TV2 és a T-Mobile együttműködésének köszönhetően a 3G-s mobilkészülékkel rendelkező T-Mobile-ügyfelek a t-zoneson a 3G-szolgáltatás segítségével élőben izgulhatták végig a Megasztár-döntőket. A merchandising területén több újdonság is szerepelt az idei sorozat palettáján: a T-Online-nal együttműködve Megasztár ADSL-csomagot vásárolhattak a szolgáltató előfizetői. Ismét kiadták a Megasztár-újságot és poszterújságot, lapszámonként 40 ezer példányban. Jótékony célokat szolgált immáron második alkalommal a Budapest számos pontján kapható Megasztár-karkötő.