Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Az álinterjú attól mulatságos, hogy a riporter szokatlan és méltatlan helyzetbe hozza alanyát, aztán lehet mulatni, hogyan találja fel magát szegény, ha a farka méretéről vagy csajozási szokásairól faggatják. Stahl imposztorkodása a jól bevált séma némileg bonyolított változata; az álriporter itt nem tehetséges gyakornok, hanem maga is ikon, vagy minek is nevezik az ilyen ismert embereket, szóval híresség, aki japánnak álcázva vágja át kollégáit. Az ötlet akár érdekes is lehet, bár tizenkettedszerre talán már nem igazán fergeteges a slusszpoén. De addig is működik az ősi alapszituáció: mi tudjuk, hogy átvertek valakit, és amíg ő is rájön, kárörvendhetünk. A leginkább persze nyilván Stahl számára izgalmasak ezek a beszélgetések, és bár tudom, hogy ez a fejhangú csiripelés hosszú távon idegbajt okoz, a Micukó hangulatában érezhető valami, amire most hirtelen példa se jut eszembe: hogy a főszereplő élvezi, amit csinál, kajánul örül, hogy megint becsaphatott valakit, hogy megállja a helyét mint debil japán riporter.
Nem-debil japánnal még sokkal érdekesebb lenne, ahogy a média egy-egy szántóvetője önmagát Magyarország emblémájává formálja, de akkor rengeteg munkát kellene beleölni. Márpedig Kiszel Tünde behülyítéséhez például meg se kell szólalni, hozza magától a saját képével telenyomott naptárját, meg néz csábosan a sörtéi alól - csak le kell filmezni, adni neki egy banánt, és kész vagyunk.
Most pedig elég tovább nézni a tv2-t; Szulák Andrea igyekszik kitekerni a Tonight Show genitáliákkal ékesített lobogóját Fábry Sándor kezéből. A jelenet báját az adja, ahogy "az ország első showladyjét" munkatársaival együtt elsodorja az a zászló. Hogy a tapsoltatók minden írásjelnél beintenek, azt már megszoktuk, innen tudjuk, hogy a köszönést is illik megtapsolni. A műsor halálát sokkal mélyebben gyökerező betegségek okozzák. A debütáló adás meghívottai enervált szerkesztőre vallanak: Havas Henrikje már mindenkinek van otthon, Gáspár Győző szintén folyik a falból is. A harmadik meghívott egy úgynevezett bombanő, mégpedig régimódi bomba, nem intelligens fegyver, ugyanis egyetlen feladata az volt, hogy üljön kussban Havas mellett, merthogy neki kell egy jó nő a közelébe. Viccnek rossz, komolynak még rosszabb vicc. Cicciolinával meg csak az a baj, hogy egy ötperces történést sem képes tíz percben elmondani; a legjobb lett volna, ha valaki felvételen kívül elbeszélget vele ismerősei erekciójáról (a papé is játszik!), aztán szabatosan beszámol róla, Ilonka meg addig vetkőzik a háttérben.
És persze, ha már bukásra gyúrunk, kell egy teljesen alkalmatlan műsorvezető. A cél: jóval kínosabb helyzetet teremteni, mint amilyet bármilyen álriporter képes. Szulák Andrea remek választás: az érdeklődés minden látszata nélkül tud beszélgetni a vendégekkel. (A neki kitalált "nagypofájú asszonyállat" stílust sokkal lazábban és vidámabban képviseli egyébként a viszonylag méltatlanul mellőzött Soma.) Lehetőleg mondat közben recitálja az előre megbeszélt hívószavakat, viszont ha rendet kéne tenni a hamar kibontakozó káoszban, akkor csak nézelődik, semmi köze az egészhez, ott se volt, már megy is. Bizony mennie is kell: a Szulák-show, amely ugyanazt a formátumot használja, amit Fábry Showdere, szegény Dolly klónbirka sorsára van ítélve, vagyis rekordidő alatt megöregszik és porrá leszen. Csak ez még első sem volt semmiben.