A Nap-Keltét még mindig nem tudják lenyomni

2006.09.07. 17:11
Csupán ötszáz adás kellett, hogy a Mokka átvegye a vezetést a 18 és 49 év közötti korosztályban. Nemsokára még nagyobb küzdelem lesz a reggeli műsorok között.
Az augusztus 21. és szeptember 4. közötti időszakban a Tv2 reggeli hírműsora biztosan vezette a nézettségi versenyt a reggeli idősávban.

A Nap-Kelte vezet

Csiszár Jenő és Jakupcsek Gabriella megverte az RTL Klub reggeli műsorát, ami nem meglepő, hiszen a Reggeli éppen augusztus elején mondott fel műsorvezetői nagy részének. Augusztus 10-én a csatorna többek közt megvált Szily Nórától, Balázsy Pannitól és a komplett Padödötől, és csak Csonka Andrást és Stohl Andrást tartották meg a régi gárdából.

Augusztus 21-ig ugyan sikerült új műsorvezetőt találniuk Szűcs Judith személyében, de az RTL Klub reggeli műsora ennek ellenére még mindig az utolsó a nézettséági versenyben.

A vizsgált időszakban átlagosan a magyar lakosság 6,93 százaléka nézte reggelente a három országos, földi sugárzású csatorna műsorát, ebből 3 százalék a Nap-Keltét választotta, 2,45 százalék a Mokkára kapcsolt, és csak 1,48 százalék nézte az RTL Klub Reggelijét. A Nap-Kelte előnye a teljes lakosság körében megkérdőjelezhetetlen, hiszen egyetlen olyan nap sem volt, amikor a Gyárfás Tamás producer által gyártott műsort bárki legyőzte volna. A Nap-Kelte legnézettebb adása egyébként az augusztus 21-ei volt, a viharos tűzijáték tragédiáiról 321 423 ember tájékozódott a műsorból az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján.

És még nincs is Havas

A hirdetők szempontjából fontos 18 és 49 év közötti lakosság körében azonban már a Mokka a piacvezető, hiszen átlagosan a korcsoport éppen tévé előtt ülő részének 28, 29 százaléka választotta a Tv2 reggeli magazinját, amíg a Nap-Kelte közönségaránya 20,83, a Reggelié pedig csak 18, 02 százalék volt.

Várhatóan az elkövetkező hetekben tovább fog erősödni a harc a reggeli műsorok piacán, hiszen visszatér a Mokkába Havas Henrik, az RTL Klub bejáratja új műsorvezetőit, a Nap-Kelte pedig kénytelen lesz valamit lépni, hiszen egyre csökken az előnye, és ha elveszti piacvezető pozícióját, az MTV akár szerződést is bonthat a produkcióval. (A szerződés szerint a 18 évnél idősebb korosztályban a negyedévek átlagát nézve piacvezetőnek kell lennie a Nap-Keltének).

A kereskedelmi csatornák azért fektetnek ennyi pénz és energiát a kora reggeli műsorsávba, mivel a viszonylag alacsony nézettség ellenére (A Nap-Kelte legnézettebb adása sem szerepel a hét 150 legnézettebb műsora között, és a reggeli műsoroknál még az Életképek is nézettebb) ebben az időszakban lehet tévé elé ültetni a magas iskolai végzettségű városiakat.