Jön a magyar Music Television

2007.03.23. 15:49
A világ egyik legnagyobb cége, a Music Televisiont, a VH1-t, a Nickelodeont és a Vivát is működtető Viacom Budapestre tette át európai székhelyét, és ha már itt van, elindítja a Music Television magyar mutációját. A magyar MTV jól megfér majd a piacvezető zenei adóval, a szintén a Viacomhoz tartozó Vivával, hiszen nem a tiniket, hanem a fiatal felnőtteket célozza meg műsoraival.

Csiszár Jenő ismét felveszi majd évek óta porosodó Ray Cokes-jelmezét? Hogy néz ki a budapesti Kristiane Backer? És egyébként is, ki lesz a magyar Paul King? Jó ideje mocorgó kérdések, amikre végre választ kaphatnak azok, akik már hosszú évek vagy akár évtizedek óta várnak a magyar Music Televisonre. Az MTV ugyanis piros-fehér-zöldbe öltözik, és információnk szerint októbertől megkezdi magyar nyelvű adását.


Az új csatorna egyik logóvázlata

Miután március első felében a világ egyik legnagyobb médiavállalkozása, a Music Televisiont, a Comedy Centralt vagy éppen a Vivát is működtető Viacom bejelentette, hogy Londonból Magyarországra költözteti európai főhadiszállását, akadtak, akik arról kezdtek kombinálni, hogy a Music Television magyar mutációja is elindulhat, és iparági pletykák is a fülünkbe jutottak.

Azután nem sokkal később a kiszivárgott Sziget-próbaplakáton rábukkantunk a magyar csatorna logóvázlatára (mint később kiderült, ez csak egy variáció), illetve feltűnt, hogy a Viacom magyar csatornáinak reklámjait is gyártó Mono Kft. bejegyeztette a musictelevision.hu domaint, így szinte biztossá vált, hogy lesz Magyar MTV. A kérdés már csak az volt, hogy pontosan mikor, illetve hogy hogyan osztozik az új adó a nézőkön a szintén a Viacomhoz tartozó Vivával, Magyarország legnagyobb zenecsatornájával.

Egyre több jel

Az indulás időpontját nem nehéz megtippelni, hiszen a kábelszolgáltatók igényeihez alkalmazkodva az új csatornák általában ősszel kezdik meg az adásukat, hogy a szolgáltatókkal folytatott tárgyalások alatt már meg tudják mutatni, mit is kínálnak. A kábelszolgáltatók általában évente egyszer, januárban frissítik csatornakínálatukat, így várhatóan az őszi indulás után az MTV is csak 2008 elején lesz majd látható az ország nagy részén.

"Tudomásunk van a magyar Music Television tervezett indulásáról, és már meg is kezdődtek az ezzel kapcsolatos tárgyalások. Ebben a kezdeti szakaszban azonban még nem tudjuk, hogy megegyezés esetén várhatóan mikortól és milyen módon juttathatjuk el előfizetőinkhez az új tévécsatornát. Az analóg kábelhálózat műszaki kapacitása már nem bővíthető tovább, ezért ebben a rendszerben már biztosan csak egy meglévő csatorna lecserélésével lenne elhelyezhető a zenei adó műsora. A bőségesebb kínálatot lehetővé tevő jövőbeni digitális szolgáltatás pontos részletei pedig még nem alakultak ki véglegesen" - mondta el kérdésünkre Szűcs László, a UPC sajtókapcsolati igazgatója.

A magyar MTV tehát jövőre kerülhet be a nagyobb hálózatok kínálatába, de úgy tudjuk, hogy a csatorna reklámkampányát már nyáron, a nagy zenei fesztiválok alatt megkezdik. Az adás információink szerint októberben indul, először valószínűleg a műholdas szolgáltatók rendszerén.

Mint a VH1?

"A magyar Music Television nem a Viva helyett, hanem azt kiegészítve, egy másik célcsoport igényeit szem előtt tartva kezdi majd meg az adását" - erősítette meg az új adó indulásáról szóló híreket Baranyai Szabolcs, a Viva marketingmenedzsere. Baranyai szerint míg a Viva inkább a fiatalokat célozza meg, és populáris zenét, slágereket sugároz, addig az MTV a fiatal felnőtteknek szól majd, és rétegzenéket is ad, az új csatorna pontos célcsoportját azonban még nem árulta el.

A Viacom
A Viacom egyebek között a könnyűzenei műsort sugárzó Music Television, továbbá a hasonló profilú VH1 adó és a Nickelodeon gyermekműsor-csatorna, valamint a South Parkról ismert Comedy Centralt magában foglaló MTV Networks tulajdonosa. Ezenkívül számos egyéb médiaérdekeltsége is van, így többek között övé a Paramount filmstúdió és a Dreamworksben is van részesedése.
A Viacom a tavalyi év utolsó három hónapjában több mint 480 millió dolláros nyereséget könyvelt el 3,5 milliárdos forgalom mellett.

Az MTV és a Viva közti piacfelosztás így kicsit olyan lesz, mint az amerikai piacon az MTV és a VH1 kapcsolata: a Music Televison és testvércsatornái ott az új trendekre, divatokra érzékeny fiatalokat, míg a VH1 a kialakult zenei ízléssel rendelkező, 25 év feletti felnőtteket célozza meg.

"A Viacom négy nagy zenei csatornája, az MTV, a Viva, a VH1 és a TMF sok országban működik párhuzamosan, azonban az adók pontos profilja országról országra változik. Ahol a VH1 is létezik, ott általában az MTV a fiatalos csatorna, van viszont, ahol a Viva szól a tinédzsereknek. A csatornák pontos célcsoportjának meghatározása mindenhol az adott nemzeti leányvállalat a hatáskörébe tartozik" - avatott be minket a célcsoporthangolás részleteibe Baranyai.

Nincs kialakult műsorstruktúra

Az új csatorna műsorstruktúrájáról még nem sokat lehet tudni. Annyi biztos, hogy a magyar MTV műsorvezetői mind új, a képernyőn eddig még sehol nem látott arcok lesznek, de az adó még nem kezdte meg a vj-k toborzását.

A magyar MTV az MTV Europe és az amerikai Music Television műsorai közül is válogat majd, de egyelőre még nem döntötték el, hogy milyen arányban szerepelnek majd hazai műsorok, illetve átvételek a műsorstruktúrában.