Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz Európa-bajnokság végével visszasüllyedt a Magyar Televízió oda, ahol a foci előtt volt: A Viasat3 alá, legalábbis a kereskedelmi célcsoportban és főműsoridőben. A reklámozók számára fontos 18 és 49 év közötti korosztályban este hét és tizenegy között már csak a negyedik legnézettebb adó az m1, pedig vételkörzete jóval nagyobb min a Viasat3-é.
A döntő utáni héten mindössze átlagosan 4,7 százalék kapcsolt az m1-re, miközben ugyanebben az időszakban a Viasat3 5,6 százalékos közönségarányt ért el, a Tv2 24,7-et, míg az RTL Klub 31,6-ot. A teljes lakosság körében és a teljes napot figyelembe véve valamivel jobban áll a köztévé, itt az m1-re átlagosan a nézők 9,9 százaléka kapcsolt a múlt héten, míg a Tv2 20,6, az RTL Klub pedig 22 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet. Az m1 az Eb alatt ugyanakkor még 19,5 százalékos közönségarányra volt képes a teljes napot tekintve is az AGB Nielsen adatai szerint, ami azt jelenti, hogy a néhány főműsoridős meccs nézettsége ennyire megemelte a csatorna egész teljesítményét.
A kereskedelmi célcsoportban, a legnézettebb harminc műsor közé a múlt héten már egyetlen közszolgálati adón futó program sem tudott bekerülni, pedig egy héttel korábban még három meccs is ott szerepelt a listán, sőt akkor az eb-döntő nyerte a hét legnézettebb programja díjat. A teljes lakosságot tekintve sem sokkal jobb a helyzet, az eb-mentes múlt héten már csak két program tudod bekerülni a legnézettebb harminc közé, a szombati Híradó és az azt követő Lottósorsolás. A két egymást követő program a huszonhatodik és a huszonhetedik helyen végzett a múlt héten.
Az általunk megkérdezett médiaipari szakértők szerint az MTV-nek csak akkor érte volna meg az Európa-bajnokság közvetítése, ha a sok nézőt vonzó sportesemény alatt önreklámokkal felhívja a figyelmet egyéb programjaira, illetve sok új műsort indít a meccsek közvetítései környékén. Az m1-en azonban alig voltak promóciók és a legtöbb saját gyártású műsor az Eb-re már kifutott vagy éppen nyári szünetre ment.