Az RTL Klub nyerte a karácsonyt

2006.12.29. 11:54
Eddig a karácsony mindig a Tv2 diadalát hozta, most viszont szinte a padlóba döngölték a csatornát. Stuart Little megfojtotta Pinokkiót, Bridget Jones pedig a Télaputól kapott egy hatalmas maflást.

Miközben karácsonykor, húsvétkor, vagy éppen szilveszter éjjel hagyományosan a Tv2 nyeri a nézettségi versenyt, idén a csatornát már december 24-én elpofozta az RTL Klub, és a Tv2 három napon át fel sem tudott kelni a döbbenettől.

Gyertyagyújtás helyett

A szenteste legnépszerűbb műsora a teljes lakosság körében, az AGB Nielsen statisztikai adatai szerint még csak nem is Jézusról, Máriáról, Józsefről vagy akár a Mikulásról szólt, hanem egy kisegérről. A Stuart Little című családi vígjátékot 1 770 884 látták az RTL Klubon. A második a 102 kiskutya lett szintén ezen a csatornán, amit 1 585 379-an láttak a gyertyagyújtás után vagy helyett. A nap harmadik legnézettebb műsora pedig az M1 Krém című esztrádműsora volt 1 352 428 nézővel, a Tv2 legsikeresebb műsora, Csaj nem jár egyedül című amerikai vígjáték pedig csak a negyedik lett a maga 1 176 538 nézőjével.

A főműsoridő elemzéséből azért kiderül, hogy a Tv2 24-én fél hétkor még vezetett, a Tények még megverte az RTL Klub Híradóját, majd az adó hirtelen irdatlan mélyrepülésbe kezdett, a Stuart Little-lel szemben sugárzott Bennigni-féle Pinokkióra csak 516 712-en voltak kíváncsiak, és az azt követő Esküdni mernék című filmet is csak 847 305-an látták. Este tizenegy után viszont megint a Tv2 vezetett, igaz akkor az Evitát adta éppen az RTL Klub.

Padlón

December 25-én még jobban elhúzott az RTL Klub, főműsoridőben, a reklámozók számára fontos 18 és 49 év közötti korosztályban például 18,8 százalékponttal magasabb közönségarányt ért el, mint a konkurens. A napi nézettségi lista első négy helyén az RTL Klub műsorai állnak: a Híradót 1 741 692-an, a Smaragd románcát 1 497 561-an, a Télapu 2-t 1 441 597-an, míg a Szörny Rt-t 1 401 676 látták.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Nielsen működésének bemutatása

Eközben a Tv2 legnépszerűbb műsora, a Bridget Jones naplója csak 1 160 269 nézőt vonzott. Ennél még egyébként a Szabó Magda regényéből készült, Régimódi történet című tévéjátékot is többen nézték az M1-en, persze csak a teljes lakosság körében, a reklámbevételeket generáló 18 és 49 év közötti célcsoportban azért a Tv2 volt a jobb.

Erőre kap a Tv2

December 26-án azért kicsit csökkent a különbség a két kereskedelmi adó nézettsége között, az RTL Klub már csak 8,6 százalékponttal vezetett főműsoridőben. A nap legnézettebb műsora ráadásul a Tv2 hírműsora, a Tények lett a teljes lakosság körében (1 599 145) néző, míg a 18-49 évesek közül legtöbben a Két hét múlva örökké című vígjátékot nézték az RTL Klubon.

A második a Cápamese lett, szintén a Tv2-n (1 365 110 néző), míg a harmadik helyre A Nílus gyöngye futott be 1 363 616 nézővel.