További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Már rég vége az év végi, év eleji otthonülős időszaknak, amikor minden évben menetrendszerűen erőre kap a televíziós piac állandó második helyezettje, a Tv2, hogy azután tavasszal újból visszaessen. Ennek ellenére még nem állt vissza régi rend, nem vezet fölényesen az RTL Klub, sőt úgy tűnik a Tv2 évek óta először tényleg szorongatja a konkurenciát. De vajon mi okozza a magyar televíziózás Pepsi Colájának váratlan sikerét?
Már alig van különbség
Annyi az utóbbi hetek adatsorából látszik, hogy bármennyire is élesedett a verseny, az RTL Klub azért még mindig vezet. A teljes lakosságot és a teljes műsoridőt figyelembe véve azonban a Tv2 lassan, de folyamatosan növeli nézőtáborát. Három hete még a tévénézők 26,3 százaléka választotta a Tv2-t és 28,3 százaléka a konkurenciát, a múlt héten azonban az RTL klub előnye már 1,3 százalékpontra apadt.
|
A főműsoridőt tekintve azonban még mindig az RTL Klub vezet, ha nem is fölényesen, de biztosan. A múlt héten például esténként a tévé előtt ülők 31,2 százaléka választotta a Tv2-t, míg az RTL Klubra ennél 2,5 százalékponttal többen tévedtek.
A reklámozók szempontjából fontos 18 és 49 év közötti lakosság körében ennél is biztosabb az RTL Klub előnye, hiszen a főműsoridőt tekintve 4,6 százalékponttal vezet a Tv2 előtt. De akkor miért is koccinthatnak esténként elégedetten a Tv2 vezetői?
Nagyon áll az alku
Hát azért, mert a Tv2 régi-új vetélkedője, az Áll az alku nem csak az ellene küldött Barátok köztöt alázza meg rendszeresen, de Vágó István klasszikus vetélkedőjénél is rendre jobban szerepel. Gundel Takács Gábor táskanyitogatós műsorára a múlt héten például 2 115 984-an voltak kíváncsiak az AGB-Nielsen statisztikai adatai szerint, míg a Barátok közt csak átlagosan 1 819 237 embert érdekelt.
Az RTL Klub azonban leginkább amiatt aggódhat, hogy Vágó István Legyen Ön is milliomosa is csak 1 836 454 embert vonzott naponta, és ez még akkor is kevés, ha a vetélkedőt rendre többen nézték, mint a vele szemben felvonultatott Aktívot. A Tv2 bulvármagazinja ráadásul a kereskedelmileg jól hasznosítható 18 és 49 év közötti korcsoportban a múlt héten szinte pontosan olyan átlagos nézettséget ért el, mint Vágó István (43,1 és 43, százalék), és a két műsor közös műsoridejében az Aktív többször is megverte a Legyen Ön is milliomost.
Az Áll az alku sikere azonban nem csak az Aktívot húzza feljebb, csökkent a különbség a két csatorna hírműsorainak nézettsége között is. A Tényeket a múlt héten például átlagosan 1 562 634-an nézték, míg az RTL Klub Híradóját 1 712 847-an, ami közönségarányban mindössze 3,3 százalékos különbséget jelent.
Kilenc után bírkóznak
A főműsoridőbe bevezető napi műsorok után azonban általában kiegyenlítődnek az erőviszonyok, és hol az RTL Klub, hol a Tv2 nyeri az este kilenc utáni műsorsávot. A Tv2-n jól teljesít a Született feleségek, ami rendre 30 százaléknál nagyobb közönségarányt ér el, míg az RTL klubon jól fut a Rejtélyek városa, aminek már volt 40 százalék feletti közönségaránya is.
A múlt hét legnézettebb filmje egyébként a Charlie angyalai lettek, 1 881 559 nézővel az RTL Klubon, míg a Tv2 legsikeresebb, nem naponta jelentkező műsora a Napló lett, amit ezen a héten a álasztási kampány hatására megint sokan, 2 062 622-an láttak.
A Tv2 utoljára a Big Brother első szériája alatt vezetett tartósan, azóta csak szezonális sikerei voltak. A két csatorna nézőtáborának különbségei miatt ugyanis az év első és harmadik negyedévében a Tv2 mindig lefarag pár százalékot a hátrányából.
|