46 vb-meccset közvetít élőben az RTL

2006.02.23. 17:48
A Sport Klubnak csak a csoportmérkőzések kevésbé érdekes meccsei jutnak, miközben az RTL klub 4,5 millió kér egy fél perces reklámért a vb-döntő szünetében.

A németországi Futball-világbajnokság negyvenhat meccsét közvetíti élőben az RTL Klub - derül ki abból a táblázatból, amely a csatorna reklámidejét értékesítő R-Times honlapjáról tölthető le.

Amit az RTL meghagy

Ebből következően a nemrégiben indult, az RTL Klubban is tulajdoni résszel rendelkező IKO-Matáv Média Holding Rt.-hez köthető Sport Klubon csak tizennyolc meccs majd élőben, így kérdéses, hogy az egyébként is kevés rangos sportesemény élőközvetítési-jogával rendelkező adó nézettsége eléri-e majd a tervezett szintet.

Információink szerint mindez jó néhány kábeltársaságot is zavar, hiszen szűkös csatornahelyeik közül adtak egyet a Sport Klubnak, abban a reményben, hogy a futball-vb fontos meccseinek élő sugárzásával exkluzív tartalmakat adhatnak előfizetőiknek.

"A Magyar Kábeltelevíziós és Hírközlési Szövetség még nem írta alá a keretszerződést a Sport Klubbal, többek között éppen azért, mert nem szerepelt sem a szerződéstervezetben, sem annak mellékleteiben, hogy milyen tartalmakat kínál majd a csatorna"- mondta el kérdésünkre Rajkai László, a szövetség elnöke, aki szerint ennek ellenére a szövetség több tagja külön-megállapodást kötött a csatornát működtető Iko Kft.-vel. A különszerződések részleteit azonban még az elnök sem ismeri.

Trinidad és Tobagó a Sport Klubon

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen meccseket sugároz élőben a Sport Klub, de az biztos, hogy a tizennyolc élő meccsen kívül minden összecsapás ismétlését meg lehet majd nézni a sportadón.

Az R-Times holnapjáról letölthető táblázatból az is kiderül, hogy a döntő, az elődöntők, a negyed- és a nyolcad döntők is az RTL Klubon lesznek élőben láthatóak, vagyis a Sport Klubnak csak tizennyolc csoportmérkőzés jut, abból is nyolc azért, mert párhuzamosan éppen más meccset ad majd az RTL Klub.

Valószínűleg a csoportmérkőzések közül is a magyar nézőket kevésbé érdeklő összecsapások (például a Costa Rica–Ecuador vagy a Szaúd-Arábia–Tunézia) kerülnek majd a Sport Klubra.

Milliók a meccsekért

Egyébként az R-Times oldaláról letölthető dokumentumból az is kiderül, hogy a csatorna a már a délután három órakor kezdődő csoportmeccsek előtt sugárzott harminc másodperces reklámokért is 750 ezer forintot kér, a legjobb tizenhat, este kilenckor kezdődő meccseinek szünetében sugárzott félperces hirdetéseknek pedig 3,3 millió forint a listaára.

A legdrágább persze a döntő szünetében hirdetni, ez 4,5 millió forintba került fél percenként a hirdetőknek, már ha nem élnek az úgynevezett volumen-kedvezményekkel, amely 25 millió forint felett akár 15 százalék is lehet.