További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Ki nyert ma?
"Örülünk a jó eredménynek, de már vártuk, hogy végre a számok is megmutassák, hogy az embereket érdeklik az olyan értékeket közvetítő, szórakoztató, és egyben igényes műsorok, mint a Megasztár" - mondta el kérdésünkre Földvári Zsófia, a TV2 kommunikációs menedzsere. "
Kattintson a nagyításhoz! |
Az AGB Hungary statisztikai számításai szerint ebben az időszakban 1 623 810 néző drukkolt a Megasztár fiatal tehetségeinek, míg a villában zajló eseményeket majdnem százötvenezer fővel többen, 1 771 223-an kísérték figyelemmel. A hirdetők szempontjából fontos fiatal korosztályból pedig 771 330-an választották a TV2-t, míg 851 674-en inkább az RTL Klubot nézték.
"Egyszerűen szemen szedett hazugság, hogy a Megasztár megverte a Való Világot, hiszen két műsort csak akkor lehet összehasonlítani, ha azonos időben sugározzák őket." - mondta el az Index megkeresésére Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója, aki azonban elismerte, hogy a Való Világ után sugárzott Belevaló Papapótló című film kevesebb nézőt vonzott, mint a Megasztár, de mivel ez hónapok óta először fordul elő, egyetlen alkalom után a csatorna vezetése még nem gondolkodik a műsorstruktúra átrendezésén.
"Egyetlen alkalomból csak amatőrök vonnak le messzemenő következtetéseket" -tette hozzá Kolosi Péter.
Kis nézettség elmélet
Persze ezek a számok nem pontosak, hiszen az AGB Hungary nem lát át a magyar lakások falain, nézettségmérő rendszere csak a közvélemény-kutatásoknál használt statisztikai számításokhoz hasonló elemzéseken alapul, vagyis nem túl nagy a valószínűsége, hogy pontosan 1 771 223-an nézték a Megasztárt szombaton, de biztos, hogy a rendszer nem tévedett nagyot.
|
A számok, és ami mögöttük van
Tehát, ha meg akarjuk tudni, hogy vajon Frenkire vagy Evelinre, azaz a Való Világra vagy a Megasztárra voltak-e többen kíváncsiak, a legegyszerűbb, ha nem számokat és százalékokat vizsgálunk, hanem trendeket, vagyis a nézettség változását figyeljük. Az AGB Hungary nézettségmérő berendezése ötpercenként veszi fel az adatokat, ezek alapján nyomon követhető a felmérésben szereplő háztartások vándorlása az egyes csatornák közt. A szombat estét ábrázoló grafikonon, amit egyébként a TV2 bocsátott a rendelkezésünkre, jól látszik, hogy sem a csatorna sajtóközleménye, sem az RTL Klub cáfolata nem tartalmazta a teljes igazságot, hiszen a nézők a műsorszerkesztési elveket meggyalázva és a márkahűséggel mit sem törődve szörföltek a Való Világról a Megasztárig és vissza.
A grafikon szerint a TV2 tehetségkutató műsorának kezdete előtt az RTL Klubot nézték többen, majd sokan átkapcsoltak a Megasztárra, hogy bepillantsanak a sztárgyár első perceibe. Nem sokkal nyolc után azonban egyre többen néztek vissza a Való Világra, majd a valóságshow vége után sokan a Megasztárral folytatták a szombat esti ellazulást. Az időszak alatt folyamatosan változott a csatornák nézettsége, és hol a TV2, hol pedig az RTL Klub vezetett. Ennek ellenére igaz, hogy amikor a két műsor párhuzamosan futott, az RTL Klub több időpillanatban vezetett, ahogy az sem lehet cáfolni, hogy a Megasztárt összességében többen nézték, mint az RTL Klub valóságshowját.
A szombat esti nézettségi adatok is jól mutatják, hogy míg hétköznap egyértelműen az RTL Klub magabiztosan vezet, addig hétvégén még mindig dúl a harc a két csatorna közt. Ezen a hétvégén például a TV2 mindkét nap jobb eredményt ért el az egész napos nézettséget tekintve minden létező korcsoportban, hiszen míg szombaton a tévénézők 34,1 százaléka, vasárnap pedig 33,3 százaléka választotta a csatornát, addig az RTL Klub szombaton csak 30,5 százalékos vagy vasárnap pedig mindössze 25,1 százalékos nézőaránnyal büszkélkedhet.
A hét legnézettebb műsora a TV2 hírmagazinja, a Napló lett a teljes lakosság körében a maga 2 437 597 nézőjével, de a hirdetőket leginkább érdeklő 18 és 49 év közötti korosztályban már a Barátok közt szerdai epizódja lett a legnépszerűbb, hiszen a Berényi-klán aznapi kalandjait 1 077 582 ember követte figyelemmel, míg a Naplónak csak 1 051 670 nézője volt.
Az AGB Hungary adatait az RTL Klub és a TV2 bocsátotta rendelkezésünkre.