Több mint kétmillió ember vonzott az IQ

2003.04.07. 15:28
A Big Brother kiszavazóshowjára feleannyi ember volt kíváncsi, mint Majka vagy Havas Henrik intelligenciahányadosára.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
Szombat este mindent elsöprő győzelmet aratott az RTL Klub IQ című műsora, hiszen mind a reklámbevételek szempontjából fontos 18-49 év közötti korosztályban, mind a teljes népességen belül negyven százalék feletti közönségarányt ért el. Eközben a Big Brother véglegesen lemaradt, a szombat esti kiszavazóshow már nem csak az RTL Klub intelligencia vetélkedőjénél, de a közszolgálati televízión futó háborús hőseposznál - Ryan közlegény megmentése - is kevesebb nézőt vonzott.

Az RTL Klub maratoni, háromórás IQ vetélkedőjére 2 098 704 néző volt kíváncsi, ezzel az adás 42,3%-os közönségarányt ért el az éppen tévét néző lakosság körében, míg a 18-49 évesek között ez az arány 41,4% volt. Eközben a Big Brother kiszavazóshowjára alig 990 266 volt kíváncsi, ami csupán 19,3%-os közönségarány, ráadásul a reklámozók előtt oly kedves korcsoportból ez mindössze 444 468 nézőt jelentett.

A Ryan közlegény megmentése eközben szépen szerepelt az MTV műsorán, hiszen a közszolgálati televízió ritkán előzi meg kereskedelmi társait a fiatalabb korcsoportokban, most mégis a 18-49 év közöttiek 27%-a választotta Spielberg monumentális háborús alkotását.

Az AGB Hungary adatait az RTL Klub bocsátotta rendelkezésünkre.