A szappanoperák visszavágnak?

2004.05.04. 16:01
Újból a Tények Magyarország legnépszerűbb hírműsora, de a hirtelen sikerben nagy szerepe van egy végeláthatatlanul hömpölygő mexikói szappanoperának is.
Az április 26. és május 2. közt tartó időszakban is az RTL Klub maradt Magyarország vezető televíziója, hiszen mind a teljes lakosság körében, mint a hirdetőknek oly kedves 18 és 49 év közötti népességet figyelembe véve legalább 3 százalékponttal megelőzte a konkurens Tv2-t.

A főműsoridőben még jelentősebb a különbség, hiszen míg este hét és tizenegy óra között átlagosan a nézők 30,1 százaléka választotta a Tv2-t, addig az RTL Klubra 34,2 százalék kapcsolt, a 18 és 49 év közötti lakosság körében pedig a Tv2 30,9 százalékos átlagos nézettségével szemben az RTL Klubot a nagy vásárlóerővel rendelkező fiatal keresők 40,1 százaléka nézte.

A Múmia legyőzte a világvégét

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A hét legnézettebb műsora a szerdai magyar-brazil barátságos mérkőzés volt, amit, 2 621 000-en kísértek figyelemmel az RTL Klubon. A második helyre ezúttal a Barátok közt hétfői epizódja futott be 1 998 000 nézővel, míg a harmadik a Tv2 riportmagazinja, a Napló lett, 1 962 000-an izgulták végig, hogy a Megasztárból ismert Evelyn vajon megtalálja-e édesapját Sierra Leonéban. A Naplót szorosan követi a közszolgálati televízió legnézettebb műsora, a Néwshowr, amire ezen a héten 1 960 000-en voltak kíváncsiak.

A 18 és 49 év közötti lakosság körében a magyar-brazil után a Tv2 vasárnap esti filmje, a Múmia lett a legnépszerűbb, a világ elpusztítására törő élőhalottra 982 000-an kapcsoltak, miközben a konkurens RTL Klubon futó Armageddont csak 634 000 izgulták végig. A harmadik helyezett ezen a héten a Barátok közt hétfői része lett 941 000 nézővel, míg a negyedik helyre a Vészhelyzet eheti epizódja futott be, amelyre 916 000-en voltak kíváncsiak.

Betolakodó a Tv2-nél

A hét meglepetése, hogy a Tények ismét átvette a vezetést a hírműsorok versenyében, hiszen a teljes lakosság körében még a Tények legkevésbé nézett adása is több embert ültetett a képernyők elé, mint az RTK Klub Híradójának legnézettebb kiadása. A Tények átlagos nézőszáma a teljes lakosság körében a múlt héten 1 335 000 , míg az RTL Klub Híradójáé 1 042 000 volt. A Tények a 18-49 éves korosztályban is átvette a vezetést, hiszen átlagosan 461 686 vonzott, szemben az RTL Klub Híradójával, amelyre csak 416 100-an kapcsoltak.

Persze a hírműsorok versenyét általában már a híradók előtt eldől, hiszen a nézők ritkán kapcsolnak át egy műsorvezető, vagy éppen egy hírszerkesztő kedvéért. Az AGB Hungary adatai alapján most sem arról van szó, hogy az amúgy népszerű Bárdos András-Máté Kriszta páros kedvéért tömegek zarándokolnának át a Tv2-re, a nézettségi versenyt már egy órával hamarabb megnyerte a csatorna, amikor A betolakodó című mexikói sorozat több nézőt ültetett a képernyők elé, mint Mónika és az ő kibeszélni való ügyei.

A 18 és 49 év közötti népesség körében azonban már nem ilyen egyértelmű a helyzet, hiszen a Mónika ebben a korcsoportban még tartja az előnyét A betolakodóval szemben. Szerdán például ebben a korosztályban délután négy órától a Tv2 csak a reklámblokkok szerepelt jobban az RTL Klubnál, a Tények mégis megverte a Híradót.