Beleerősített a Tv2

2005.09.21. 18:27
Majdnem két és félmillióan látták, ahogy Vágó István összecsap Győzikével. Feltámadt a Napló, és adott egy pofont Jackie Chan is az RTL Klubnak.

Lassan a Tv2-n is beindul az őszi műsorfolyam, így némileg csökkent a két kereskedelmi csatorna nézettsége közti különbség. A két adó nézettsége közt két hete még 5,4 százalék volt a különbség, múlt héten viszont már csak 3,6 százalékkal vezetett az RTL Klub. A kereskedelmi szempontból sokkal fontosabb esti főműsoridőben és a 18 és 49 év közötti korosztályban is csökkent a két csatorna közti különbség, két hete még 9,3 százalékkal, fölényesen vezetett az RTL Klub, ez az előny azonban a múlt hétre 6,7 százalékra apadt, ami azonban még mindig jóval nagyobb, mint a statisztikai hibahatár, tehát az RTL Klub fölénye megfellebbezhetetlen.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása

A közszolgálati televízió átlagosan a 12,9 százalékát ültette a képernyők elé, a Viasat3 új műsorstruktúrája pedig 4,4 százalékos közönségarányt ért el, bár azért nem árt megjegyezni, hogy ott, ahol mindkét adó fogható, a hirdetőknek kedves 18 és 49 év közötti korosztályban a Viasat3 már hetek óta veri az MTV-t.

Csúcsformában

A szeptember 12. és 28. között zajló héten egyszerre diadalmaskodott a műveltség és a műveletlenség, hiszen a legnépszerűbb műsor a Legyen Ön is milliomos szombati különkiadása lett, amiben Vágó István Győzikét szorongatta meg. A műveltségi vetélkedőt aznap 2 400 224-en látták az AGB Nielsen kutatási adatai alapján.

Egyébként újra a saját gyártású műsorok uralják a heti televíziós toplistákat, a tíz legnézettebb produkció közül mindössze kettő, az első tizenötből is csak négy helyet szereztek meg a filmek. A második helyezett a Barátok közt csütörtöki epizódja lett, amit 2 122 667-an láttak.

Feltámadt a Napló, amit a múlt héten még csak 1 796 157-an láttak, ezen a héten azonban már 2 015 728 nézőt vonzott a képernyők elé, és ezzel a tv2 riportmagazinja a harmadik helyen végzett.

A negyedik a Csúcsformában című Jackie Chan és Chris Tucker nevével fémjelzett akciófilm lett, amire a Tv2-n 1 902 880 néző volt kíváncsi. Az ötödik helyen Győzike végzett, aki 1 847 776 nézőt ültetett a tévék elő hétfőn este.

A Szomszédok zabigyereke

A 18-49 év közötti korcsoportban is a Győzike-Vágó István páros lett az első, az adást a korosztály 983 602 tagja kísérte figyelemmel. A Csúcsformában itt már a második helyre küzdötte fel magát, míg a harmadik a Barátok közt lett. A negyedik helyen végzett a fiatalok körében a Gálvölgyi show, amit 892 035-an néztek, míg az ötödik az Eltűntek legújabb része lett, amit 832 859-an izgultak végig.

A köztelevízió legnézettebb adása a Névshowr megszűnésének köszönhetően a Szomszédok zabigyereke, az Életképek lett. Horváth Ádám teleregényét 1 057 480-an nézték meg.

A legnépszerűbb műsorok
(Egy-egy műsor csak a legnépszerűbb adásával szerepel a listán)
Teljes lakosság
01. Legyen Ön is milliomos! (RTL Klub) 2 400 224
02. Barátok közt (RTL Klub) 2 122 667
03. Napló (Tv2) 2 015 728
04. Csúcsformában (Tv2) 1 902 880
05. Győzike (RTL Klub) 1 847 776
06. Gálvölgyi-show (RTL Klub) 1 728 352
07. Lost - Eltüntek (RTL Klub) 1 632 757
08. Irigy hónaljmirigy-show (Tv2) 1 502 818
09. Fókusz (RTL Klub) 1 463 944
10. Tények(Tv2) 1 454 154

Az AGB Hungary adatait az RTL Klub, a Viasat 3, az MTV és a Tv2 bocsátotta rendelkezésünkre.