Győzike és a Barátok közt a bajnok, jön föl a Tv2

2005.06.02. 10:00
Még az RTL Klub vezet, de erősödik a Tv2, miközben a kánikulában már csak Győzike tudott közel kétmillió embert a tévé elé ültetni. A Viasat 3 megdöntötte saját rekordját a BL-döntő alatt.

Kitört a nyár, a tévénézők a múlt heti kánikulában tömegesen menekültek a vízpartokra, így az RTL Klub, amely a nyári hónapokban rendre elveszti fiatal nézőinek egy részét, már nem vezet olyan biztosan a Tv2-vel szemben.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A május 23-29 között tartó héten az AGB Hungary statisztikai adatai alapján a tévénézők 27,1 százaléka választott a Tv2-t, míg az RTL Klubra ennél 2,1 százalékkal többen voltak kíváncsiak. Egy hónapja azonban a két adó nézettsége közti különbség még 4,7 százalék volt az RTL Klub javára. A reklámozókat érdeklő 18 és 49 év közti korosztályban és főműsoridőben azonban még jelentős a két adó nézettsége közti különbség, hiszen esténként a fiatalok 35,6 százaléka választja az RTL Klubot és csak 32,1 százalék a Tv2-t.

Győzike mindenki felett

A hét legnépszerűbb műsora Győzike valóságshowja volt, amire 1 958 509 tévénéző volt kíváncsi, míg a második a Barátok közt szerdai adása lett, ami 1 750 798 embert ültetett a képernyők elé. A harmadik helyen végzett Gálvölgyi János paródiaműsora 1 696 768 nézővel, míg a negyedik az RTL Klubon futó Vészhelyzet lett 1 580 389 nézővel, az ötödik helyre pedig a Tv2 színeiben induló Columbo futott be a maga 1 521 516 nézőjével, és ezzel a ballonkabátos nyomozó újabb esete lett a Tv2 legnézettebb műsora az elmúlt héten.

A melegfront tévénézésre gyakorolt hatását jól szemlélteti, hogy míg két hete a kilenc legnépszerűbb műsor 1,75 milliónál magasabb nézőszámot ért el, addig ezen a héten a második legnézettebb adás nézettsége is alig pár száz nézővel tudta meghaladni ezt a számot.

A hirtelen nyárnak tudható Vágó István meglepően rossz nézettsége is. Az RTL klub napi vetélkedőjének legnépszerűbb adása is csak 1 459 855 nézőt vonzott a tévé elé, pedig a múlt héten még majdnem 1,9 millióan kísérték figyelemmel a Legyen Ön is milliomost napról napra.

A közszolgálati televízió legnépszerűbb műsora, a Névshowr lett 1 175 375 nézővel, a második helyre az Önök kérték került 1 068 905 nézővel, míg a harmadik Friderikusz Sándor Szólás szabadsága című műsora volt, amire 1 025 612-an voltak kíváncsiak vasárnap este.

Félmilliós csúcs

A múlt hét egyik kiemelkedő eseménye volt a Bajnokok Ligája döntője, ami fennállásának legmagasabb nézettséget hozta a Viasat 3-nak. A televíziókészülékkel rendelkező lakosság 4,9 százaléka, azaz 461 286 ember izgulta végig a meccset, ráadásul ez az arány, ha csak a kábeltelevízióval rendelkező lakosságot nézzük, meghaladt a 24 százalékot.

Ráadásul a döntő legizgalmasabb pillanataiban, a büntetőrúgások alatt az éppen tévét nézők 36,3 százaléka kapcsolt a Viasat 3-ra.

A legnépszerűbb műsorok
(Egy-egy műsor csak a legnépszerűbb adásával szerepel a listán)
Teljes lakosság
01. Győzike (RTL Klub) 1 958 509
02. Barátok közt (RTL Klub) 1 750 798
03. Gálvölgyi-show (RTL Klub) 1 696 768
04. Vészhelyzet (RTL Klub) 1 580 389
05. Columbo (Tv2) 1 521 516
06. Tények (Tv2) 1 461 265
07. Legyen Ön is milliomos! (RTL Klub) 1 459 855
08. A kincses sziget kalózai (Tv2) 1 448 248
09. Walker, a texasi kopó (Tv2) 1 402 454
10. Áll az alku (Tv2) 1 399 494

Az AGB Hungary adatait az RTL Klub, a Viasat 3, az MTV és a Tv2 bocsátotta rendelkezésünkre.