Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A System 7 ausztrál eredetű kutatási módszer, Magyarországon a tv2 használja. A begyűjtött válaszokat Hollandiában értékelik, így elkerülhető, hogy a feldolgozás során bármilyen elfogultság érvényesüljön. Mivel a System 7 kimutatásait nem a nyilvánosságnak szánják, mindkét csatorna méri a konkurencia népszerűségét is - ezek a mérések aztán perdöntőek lehetnek például akkor, amikor egy esetleges átigazolásról határoznak. Az RTL Klub - mint azt a televízió egyik vezetőjétől megtudtuk - évente háromszor készíttet adatfelvételt a műsorok és műsorvezetők népszerűségéről. Az RTL Klub a Gfk Hungária piackutató intézettel dolgoztat, és a System 7-hez hasonlóan szintén ezerfős mintán készül a kutatás. A felvétel módszerét, a kérdőívet és a mutatószámokat az RTL Klub és a Gfk közösen fejlesztette ki. A kutatás eredményei bizalmas információnak minősülnek - ahogy az Indexhez került, TV2-es megrendelésre készült System 7 adatai is. A két felmérés információnk szerint hasonló eredményeket mutat.
Kifizetődő ellenszenv
A megkérdezés legfontosabb része, hogy a válaszadó az egyes műsorokat és személyiségeket öt kategórának megfelelően osztályozza. Az öt választható besorolás: kedvencem, szeretem, semleges, nem szeretem és utálom. A kutatás méri az úgynevezett burnout effectet, vagyis az illető médiaszemély kiégettségét, elhasználtságát is, továbbá igyekszik előre jelezni, mekkora nézettség várható az illetőtől. Az érdeklődés nem mindig arányos a kedveltséggel; egyes esetekben az ellenszenv is növelheti a nézettséget. A legfontosabb faktor az előrejelzésben természetesen az, hányan jelölik meg a vizsgált arcot vagy produkciót kedvencükként.
A System 7 felmérésből negatív népszerűségi listát is készítenek, itt a két negatív kategóriában elért eredményeket adják össze.
Az Index birtokába jutott adatok a március 24-én készült, legfrissebb mérésből származnak, a kutatást a 18-49 éves korosztályban végezték.
II. A legnépszerűbbek III. A kedvencek IV. A kasszasikerek V. Két perc gyűlölet VI. Új háború jön