Hétpecsétes TV-toplisták

2003.05.26. 08:25
A System 7 adatait természetesen nem csupán effajta toplisták összeállításához használják, hanem sokkal részletesebben értékelik a megrendelő televíziónál. Az eredményeket különböző célcsoportokra vetítve kiderülhet például, hogy bár Majka a leggyűlöltebb arcok között is az első, a neki szánt korosztályon belül népszerű. Hasonlóképpen kevésbé fontos, hogy Hajós Andrást a teljes minta mindössze 18,6 százaléka kedveli, ha a vele megcélzott városi értelmiség körében viszont nagy megbecsülésnek örvend.

Az összes értékelt produkció és szereplő adataiból megállapítható egy-egy csatorna nézőtáborának összetétele. A System 7 jelenlegi adataiból az derül ki, hogy az RTL Klub nézői általában fiatal, városi, viszonylag többet vásárló, ám nem túl képzett emberek. A tv2 átlagnézője ezzel szemben vidéki, kevesebbet fogyasztó, ám képzettebb. Arányaiban az m1 nézői rendelkeznek a legmagasabb iskolai végzettséggel, noha a csatorna alacsony nézettsége miatt ez kevés embert jelent. Vásárlóerő tekintetében az RTL Klub az első, második a tv2, és az m1 a harmadik.

Az összes műsor, szereplő, illetve a csatorna saját brandjének megítélését tekintve a két nagy kereskedelmi tévé fej fej mellett halad: az RTL Klub 63,5, a tv2 62 százalékot ért el. Az RTL Klub egy éve még - a tv2 a mostanihoz hasonló eredménye mellett - 80 százalékon állt. A most tapasztalható népszerűség-csökkenést minden bizonnyal a napi reality show-k versenye, azok felfokozott jelenléte okozta. Ez az eredmény egyes értelmezések szerint azt jelenti, hogy a magyar közönség jelenleg nyitott mindkét csatornára, vagyis az ősszel bemutatkozó új műsorokkal és új arculattal ismét kemény háborúra készül a két televízió.

I. A System 7 kutatás
II. A legnépszerűbbek III. A kedvencek
IV. A kasszasikerek V. Két perc gyűlölet VI. Új háború jön