Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMNégymillió ember nézte tévén a tűzijátékot
Villogó csodaláda
Bár 1997-ben és 1998-ban csak a Duna TV közvetítette a hagyományos augusztus 20-i tűzijátékokat, már akkor lehetett látni hogy ez az esemény nem csak azokat érdekli, akik ebben az időpontban a budapesti rakpartokon állnak. Akkor 380-420 ezer ember nézte a petárdák pukkanását televízión is, és ez jóval meghaladta a Duna TV szokásos nézőinek számát. 1999-ben már a Magyar Televízió is közvetítette a város feletti fényeket, ami a nézőszámot 1,6 millió fölé emelte, de a tűzijáték akkor vált igazi médiaeseménnyé, amikor 2001-ben az RTL Klub belépésével 2,8 millióra emelkedett a nézők száma.
Bár 2002-ben a tűzijátékot nem 20-án hanem 31-én tartották, a tv2 belépésével újabb 1,2 millióval nőtt a nézők száma, s az idei közvetítés tanulságai szerint ez a valamivel 4 millió feletti nézőszám -amely az adott időben éppen televíziózók 88%-át jelenti- stabilizálódni látszik.
Márkahűség?
Kevés olyan televíziós program van amely egyidőben négy televíziócsatornán látható. Az ilyen műsorok nézettségén jól mérhető a csatornák népszerűsége, illetve az egyes televízióadók, mint márkák sikere, hiszen ebben az esetben a néző nem a műsor miatt kapcsol az adott csatornára, hanem megszokásból, mert a tévénézés a fejében a adott csatornával kapcsolódik össze.
Idén a teljes lakosság 16,6 százaléka nézte az RTL Klubon, 14,7 százaléka az MTV-n, 11,3 százaléka a tv2-n, és csupán fél százaléka a Duna TV-n.
A csatornák nézői összetétele érdekes képet mutat: az MTV és a Duna TV nézőinek fele 60 éven felüli, de a tv2 is idősebb nézői összetétellel rendelkezik mint az RTL Klub, hiszen az előbbi nézőinek csak 26,3%-a volt 30 év alatti, miközben az utóbbinak 33,4%-a. A 18-49-éves korosztályban egyértelmű az RTL Klub fölény: az e korosztályból adott időben televíziózók 42,3 százaléka választotta az RTL Klubot, és csak 26,2 százaléka a konkurens tv2-t.