Jenő
-3 °C
6 °C

Megint az RTL nyerte a tűzijáték-tesztet

2005.08.22. 15:59
Négy adón majdnem 3,5 millió ember nézte ugyanazt a műsort. A Tv2 sokat lefaragott a tavalyi hátrányából, a Duna Televízióra pedig mindössze 2 százalék tévedt.

Idén is az RTL klub nyerte a nézettségi verseny egyik legnagyobb csatáját, az augusztus 20-i tűzijáték közvetítését. A színes petárdák alá kevert szimfonikus popslágerek azért olyan fontosak a médiaszakemberek számára, mert szinte minden évben ez az egyetlen alkalom, hogy minden televízió ugyanarról az eseményről számol be ugyanabban az időben, ráadásul idén ugyanazt a képet is sugározta a Tv2, az MTV és a Duna Televízió is, míg az RTL Klub külön stábbal dolgozott.

Csökkent a különbség

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása

A szombaton este háromnegyed kilenc után kezdődő látványosságot az AGB Hungary statisztikai adatai alapján 3 349 491 ember nézte a katódcsövekre tapadva. A legtöbben az RTL Klubot választották, az éppen tévé előtt ülők 32 százaléka, 1 254 783 ember nézte a csatorna logóját a bal felső sarokban, míg a jobb felső sarokban meghúzódó Tv2-emblémát 1 163 412 néző, a közönség 29,6 százaléka preferálta. A közszolgálati televízió műsorán 903 932-an, a tévénézők 22,9 százaléka izgulta végig a tűzijáték élő közvetítését, míg a Duna Televízióra mindössze 86 298-an kapcsoltak a pirotechnikai bemutató alatt. Az M2 pedig az ígéretek ellenére mégsem tűzte műsorára a látványosságot.

Klikk a képre!
Az Index tüzijáték galériája

Tavaly jóval nagyobb előnnyel nyert az RTL Klub. 2004-ben 1650266 ember választotta a csatornát, míg az MTV-re 888 403-an kapcsoltak, a Tv2 pedig csak a harmadik lett a maga 724 435 nézőjével.

Fiatalok és petárdák

A 18 és 49 év közötti korosztály körében azért még idén is toronymagasan nyert az RTL Klub, hiszen a tévé előtt kucorgók 35,2 százaléka őket választotta ebben a korcsoportban, míg a Tv2-nek csak 30,7 százalék jutott. A közszolgálati csatorna a hirdetők számára fontos aktív keresőknek mindössze 14,8 százalékát csábított magához, a Duna Televíziót pedig csupán 1,8 százalék választotta.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?