Március elejétől módosított műsorszerkezettel jelentkezik a tv2, hogy tovább javítsa pozícióit a két országos kereskedelmi televízió versenyében - nyilatkozta Poich Lóránd programigazgató hétfőn az MTI-nek. Mindez nem jelenti, azt, hogy a szeptemberi arculat- és műsorstruktúra-váltás ne lett volna sikeres, hiszen a délután három és este kilenc óra közötti műsorsávban a tv2-nek sikerült megelőzni az RTL Klubot.
-Ez a sáv most a miénk - jelentette ki a programigazgató; hozzátéve, hogy adataik szerint ebben az időszakban mind az össznépességet tekintve, mind a reklámozók szempontjából legfontosabb 18-49 év közötti korcsoportban jobbak a mutatóik mint legfőbb versenytársuknak. Emellett a szeptemberi átalakuláskor célcsoportnak kitűzött 15 és 39 év közötti korcsoportban mára egyértelműen a tv2 lett a legnézettebb csatorna.
A kereskedelmi adó a tervek szerint a Big Brother második sorozatának oldalvizein kívánja majd tovább növelni nézettségét, elsősorban új szórakoztató műsorokkal.
-Nem akarjuk, hogy a tv2 egyenlő legyen a Big Brotherrel, ahogy az RTL Klub jelenleg szinte egyenlő a Való Világ-gal - nyilatkozta Poich Lóránd, majd hozzátette: a társaság hosszú távon gondolkodik, ezért nem kívánják a csatorna egyetlen bevezetett márkanevét sem beáldozni egy másikért, ahogyan azt az RTL Klub teszi.
Hirdetőriogató szex
A tv2 újabb műsorstruktúra-váltása arra utal, hogy a Való Világ második részének erősen szexuális tartalma, provokatív stílusa sok valóságshow-nézőt csábított át az RTL Klubhoz. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a Való Világ merészsége pénzügyileg is sikereket hoz a csatornának, hiszen a hirdetők egy részét elriasztják a műsor körüli botrányok. A Kreatív Online kérdésére válaszolva Törkő Zsolt, a HMS Carat tévés médiavásárló vezetője például elmondta: az ügynökségnek már volt olyan ügyfele, aki a műsor körüli botrányok miatt elutasította a Való Világot, mint hirdetési felületet.
Simon Zsolt, a Mediaedge:CIA ügyvezető igazgatója szerint azonban a Való Világ erotikus tartalmával kapcsolatban kialakult ellenérzések nem befolyásolják a hirdetői kedvet, annyit azonban minden szakember elismert, hogy a nyíltan szexuális tartalmú valóságshow-k erősen szelektálják a hirdetőket, hiszen nem minden terméket lehet hatékonyan reklámozni egy ilyen stílusú műsor környékén.