Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Nem megy túl jól a Tv2-nek az utóbbi időben, még akkor sem, ha a múlt héten kifejezetten erősödött a csatorna nézettsége. A múlt héten főműsoridőben, a reklámozóknak kedves 18-49 év közötti korcsoportban 24,3 százalékos közönségarányt tudott elérni a Tv2, szemben az RTL Klub 35,4 százalékos eredményével, ez azonban kifejezetten jónak számít, ha figyelembe vesszük, hogy két hete csupán 22,6 százalékot teljesített a Tv2, és ezzel elérte 1997-es fennállásának mélypontját. Vagyis soha nem nézték még olyan kevesen esténként a Tv2-t mint két hete.
Rosszul szerepelnek a csatorna új műsorai is, például a múlt héten kikapott az Igazság ára (20, 7 százalékot teljesített az RTL Klubon vetített film 27,5 százalékával szemben), a Popdaráló (20,7 százalék, szemben a konkurens adón sugárzott Hatodik napon című film 35 százalékos közönségarányával) és Uri Geller show-ja, a Kiválasztott is. Ez utóbbi veresége azonban közel sem egyértelmű, hiszen a monstre műsor 31,7 százalékos közönségarányával jóval a csatorna átlaga felett teljesített, ráadásul csak a vele szemben vetített egyik filmtől, a Jackie Chan-féle Csúcsformábantól kapott ki, a Rollerball című akciómozit már elverte.
Nem jött be a változás
Ráadásul egyelőre a struktúraváltás sem jött be a Tv2-nek, és úgy néz ki, hogy a programigazgató trükkjei sem jönnek be.
A Tv2 új műsorstruktúrájával ugyanis igyekszik finomhangolni eddigi nőies imidzsét, még mindig a nőkre figyel, de megpróbál a férfiaknak is műsorokat kínálni. Ennek ellenére január óta nem nagyon szerzett több 18 és 49 év közötti férfi nézőt a csatorna (22,8 százalékos közönségarányról 22,9 százalékra változott a nézettség ebben a célcsoportban márciusra, vagyis nincs statisztikailag kimutatható különbség), de a nők egy része elpártolt a Tv2-ről januárban még 26,5 százalék volt az adó átlagos közönségaránya a nők körében, márciusban viszont már csak 23,8.
Az új programigazgató működése sem hozott egyelőre sikert a Tv2-nek, Gyöngyössy Bence új programstruktúrája csak a hétfői napokon hozott némi javulást, amikor is az átlagos közönségarány 27 százalékról 27,4 százalékra nőtt, és némileg javult a hétvégék nézettsége is. A hét több napján azonban zuhant a Tv2 nézettsége a reklámozóknak fontos korcsoportokban, így például csütörtökönként január-februárban a Tv2 még 23,1 százalékos közönségarányt ért el, márciusban már csak 18,7-et.
Persze az alacsonyabb nézettség még nem jelent egyértelmű kudarcot, hiszen a struktúraváltás miatt a nézőknek meg kell szokniuk a csatorna új műsorait, kínálatát. Ennél nagyobb gondot jelent, hogy a Tv2 új, nagy költségvetésű műsorai sem teljesítenek túl jól, ráadásul az RTL Klub általában olcsó filmekkel veri el a megaprodukciókat. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezeket az új műsorokat még a régi programigazgató választotta ki.