Fej-fej mellett a Tv2 és az RTL Klub

2004.01.13. 13:55
Szilveszter után a Tv2 átvette a vezetést, ezen a héten viszont az RTL Klub nyert mellbedobással. A Való Világ 3 veri a konkurens műsorokat.
Január első hetében a Tv2 fordított a nézettségi verseny állásán, de úgy néz ki, hogy a szilvesztert követő másnaposság után a nézők mégis visszataláltak az RTL Klubra, hiszen az év második hetében már újból ezt a csatorna választották a legtöbben. Míg a december 29-ével kezdődő héten a tévénézők 36,5 százaléka a Tv2 adása előtt kuporgott, és csak 28,9 százalékuk kapcsolt az RTL Klubra, addig január 5. után már a készülékkel rendelkezők 31,8 százaléka választotta az RTL-t, és csak 31,2 százalékuk a konkurens kereskedelmi csatornát.

A Tv2 ünnepek alatt felhalmozott előnye azonban nem tűnt el nyomtalanul, hiszen a két adó nézettsége közt lényegesen csökkent a különbség. A múlt heti adatok ráadásul csak a statisztikai hibahatáron belül mértek csak eltéréseket, így elmondható, hogy az RTL Klub jelenleg csak főműsoridőben vezet biztosan.

Újból a Napló az élen

A hét legnézettebb műsora a Napló volt, amelyre 2 619 000-en voltak kíváncsiak, ráadásul a hirdetők szempontjából fontos 18 és 49 év közötti korosztályban is a riportmagazin volt a legnépszerűbb 1 112 000 nézőjével. A második a Mónika Show hétfői adása lett 2 243 000 nézővel, míg a harmadik helyen a Barátok közt szerdai epizódja végzett, amelyre 2 145 000-an kapcsoltak.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
Az RTL Klub valóságshowjának pénteki adását nézték a legtöbben, a beköltözőshow 2 082 000 nézőt vonzott. A Való Világ egyes epizódjait átlagosan 1 854 000-an kísérték figyelemmel, ráadásul a valóságshow-t a hét minden napján többen választották, mint a vele párhuzamosan a Tv2-n.futó filmeket vagy saját készítésű műsorokat.

A nézők híréhségüket viszont ezen a héten leginkább a Tv2 műsoraival csillapították, hiszen a legnézettebb hírműsor a Tények vasárnapi adása lett 2 072 000 nézővel, ráadásul naponta átlagosan 1 792 000-an választották Bárdos Andrást és Máté Krisztát, szemben az RTL Híradójával, amit átlagosan 1 737 000-an néztek. A 18 és 49 év közötti korosztályban azonban az RTL Klub legyőzte a konkurenciát, a csatorna Híradójának legnépszerűbb adására ugyanis 883 000-an kapcsoltak, míg a Tények legfeljebb 841 000 néző vonzott ebből a korcsoportból.

Kató néni és Schwarzenegger, a nagy szórakoztatók

A köztévé legnépszerűbb műsora ezen a héten is Kató néni kabaréja volt, a szórakoztató műsor 1 662 000 nézőt ültetett a képernyők elé.

A hét legnépszerűbb filmje a Tv2-n sugárzott Columbo legveszélyesebb éjszakája című krimi lett, a félszemű nyomozó kalandjait 1 885 000-an nézték végig. A 18 és 49 év közötti korosztály viszont inkább Schwarzeneggert választotta, az RTL Klubon bemutatott Ovizsaru 1 008 000 nézővel a korcsoport legnépszerűbb mozifilmje lett a héten.

Az AGB Hungary adatait az RTL Klub bocsátotta rendelkezésünkre.

Top 10
Teljes lakosság
01. NAPLÓ (TV2) 2 619 484
02. MÓNIKA SHOW (RTL KLUB) 2 242 695
03. BARÁTOK KÖZT (RTL KLUB) 2 145 560
04. VALÓ VILÁG 3 (RTL KLUB) 2 082 480
05. TÉNYEK (TV2) 2 072 558
06. FÓKUSZ (RTL KLUB) 1 962 924
07. HÍRADÓ (RTL KLUB) 1 948 110
08. AKTÍV (TV2) 1 923 959
09. KÓRHÁZ A VÁROS SZÉLÉN (RTL KLUB) 1 885 787
10. COLUMBO LEGVESZÉLYESEBB ÉJSZAKÁJA (TV2) 1 885 014

18-49 évesek

01. NAPLÓ (TV2) 1 111 849
02. BARÁTOK KÖZT (RTL KLUB) 1 040 125
03. OVIZSARU (RTL KLUB) 1 008 044
04. MÓNIKA SHOW (RTL KLUB) 987 643
05. VALÓ VILÁG 3 (RTL Klub) 969 277
06. HÍRADÓ (RTL KLUB) 883 092
07. COLUMBO LEGVSZÉLYESEBB ÉJSZAKÁJA (TV2) 873 143
08. SZULÁK ANDREA SHOW (TV2) 845 582
09. TÉNYEK (TV2) 840 950
10. KÓRHÁZ A VÁROS SZÉLÉN (RTL KLUB) 806228