Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 35 millió forintra büntette az UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.-t a fogyasztók megtévesztése miatt. A cég a kábeltévés és telefonszolgáltatás együttes igénybevételéről szóló reklámjaival tévesztette meg fogyasztóit.
A versenyhatóság idén májusban indított eljárást a UPC ellen, mert gyanította, hogy a vállalkozás a telefon díjáról és a szolgáltatáshoz kapcsolódó hűségnyilatkozatról hiányos tájékoztatást adott közre.
A GVH szerint az UPC televíziós és rádióreklámjaiban, illetve óriásplakátjain nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta fogyasztóit arról, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe. A társaság reklámjaiból nem mindig derült ki az sem, hogy a kedvezményes havi díjak és belépési díjak igénybevételéhez melyik programcsomagra kell előfizetni.
A UPC nem, vagy nem megfelelően közölte a fogyasztókkal azt sem, hogy a kedvezményes havidíjak csak egy ideig élnek és azt sem, hogy a kedvezményes időszak pontosan mennyi ideig tart. A jogsértéssel érintett reklámokban nem, vagy nem megfelelően szerepelt az az előírás sem, hogy bizonyos kedvezmények csak az új, vagy a már meglévő előfizetőkre is vonatkoznak-e.
A büntetés összegének meghatározásakor a GVH figyelembe vette, hogy a kábeltelevíziózás területén piacvezető vállalkozásról van szó, amely kiterjedt reklámtevékenységet folytatott. Ezen túl súlyosító körülménynek bizonyult, hogy a UPC-t a fogyasztók megtévesztése miatt korábban már elmarasztalta a GVH.