"A Viasat3 műsora péntektől kizárólag kábeles és műholdas előfizetői rendszereken érhető el" - mondta, hozzátéve, a budapesti AM Mikro és az egész országban fogható műholdas UPC Direct hálózataival együtt a csatorna jelenleg több mint 1,7 millió háztartásban fogható.
Közlése szerint a váltás "minimális veszteséggel jár az adó országos lefedettségében, amit a kábeltelevíziós hálózatok további gyors terjedése a jövőben minden bizonnyal ellensúlyozni fog".
Kocsis Attila vezérigazgató tavaly december végén beszélt arról az MTI-nek, hogy a nézettségi adatok alapján sikerült a Viasat3-nak az RTL Klub és a TV2 mögött a harmadik számú hazai kereskedelmi tévévé válnia, valamelyest közelítve e téren a két nagy társasághoz.
A VIASAT Hungária Rt. által Magyarországon négy éve elindított Viasat3 általános szórakoztató csatorna; a 2003 ősze óta jelentkező Viasat explorer úti- és kalandfilmeket, a május elején indult Viasat history pedig történelmi tárgyú munkákat sugároz; e két utóbbi médiumot a londoni székhelyű Viasat World UK üzemelteti.
2004 végére a csatorna országos kereskedelmi közönségaránya a 18-49 éves felnőtt lakosság körében megközelítette az 5 százalékot, sőt a nyár során a 6 százalékot is meghaladta. A csatorna hirdetési bevételei csaknem 50 százalékkal növekedtek 2004 első 9 hónapjában 2003 azonos időszakához képest, míg kifejezetten a III. negyedévben ez a növekedés a 80 százalékot is meghaladta.