További Mozi cikkek
Tarantino, Moore és az Arany Pálma |
Moore tavaly már részt vett a Kóla, puska, sültkrumpli Oscar-díjas dokumentumfilmjével a cannes-i információs vetítéseken, de arra, hogy a tizennyolc versenyfilm közül egy dokumentumfilm győzzön Cannes-ban, Jacques Cousteau 1956-os filmje, a The Silent World óta nem volt példa.
Aratott a Távol-Kelet
Igazuk lett azoknak is, akik a zsűrielnök Quentin Tarantino Ázsia-imádata miatt távol-keleti nyertesekre tippeltek, ha nem is Wong Kar-Wai science-fiction-e, a 2046 kapta az Arany Pálmát, de a zsűri nagydíját már a dél-koreai Pak Csan Wook Nobody Knows-ban egy tokiói prostituált legnagyobb törvénytelen gyermekét alakította. A legjobb női színész díját a hongkongi Maggie Cheung vette át az Olivier Assayas rendezte, Clean című filmben megformált drogos nő szerepéért.
Az elpusztíthatatlan házinéni és a kifütyült thai film
A legjobb rendezés díját a francia színekben induló, algériai születésű Tony Gatlif, a kétszeres César-díjas zenész nyerte az Exils című road-movie-s művészfilmért, ami egy szerelmespár Franciaországból Algériába tartó utazását meséli el.
Zhang Ziyi, Tony Leung, Carina Lau, és Takuya Kimura |
Irma P. Hall amerikai színésznőnek ítélték a fesztivál zsűrijének másik díját, a Ifjúsági Díjban (Prix de la Jeunesse) részesült, amit a magyar rendező tegnap délután vehetett át.
A legjobb rövidfilmnek járó Arany Pálmát a román Catalin Mitulescu Trafic című művének ítélték, a Nyikita Mihalkov orosz rendező vezette rövidfilmes zsűri díját a belga Jonas Geirnaert rajzfilmje, a Flatlife kapta.