Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Mozi cikkek
Regénynyírás
Harry Potter és a Titkok Kamrája ettől persze még nem rossz film, csak J. K. Rowling regénye helyett inkább a mágikus filmfolyam előző darabjával kell összemérni. Az összehasonlító teszt győztese pedig egyértelműen az új rész, mivel színesebb, szélesvásznúbb, ráadásul az első epizód óta eltelt egy év alatt nem csak a digitális effekteken finomítottak, de ezúttal a forgatókönyv is jobban sikerült, hiszen legalább van némi logikai kapcsolat az egymás után következő jelenetek közt.
Persze a forgatókönyvíró Steve Kloves most is kihúzott a történetből néhány fontos mozzanatot, ráadásul még a befejezést is sikerült elrontania. A regény végén ugyanis nagyott csattan, amikor egy fontos, addig barátságosnak tűnő szereplőről kiderül, hogy tulajdonképpen ocsmány, aljas és gonosz, azonban a moziverzióban oda a döbbenet, legfeljebb némi értetlenség marad, hiszen szereplőnket a végső leszámolásig szinte meg sem említi a forgatókönyv.
Az ehhez hasonló hibák száma azonban drasztikusan csökkent az előző epizódhoz képest, ráadásul a rendező, Christopher Columbus ezúttal legalább nem egy látványos reklámfilmet készített, aminek egyetlen célja, hogy eladja a franchise vállalkozásban ránk szabadított Harry Potter-hamburgereket, gumicukrokat és fröccsöntött varázsseprűket. Az előző részt is elkövető rendező talán végre megértette, hogy a mesefolyam igazi varázsát nem a béna bűvésztrükkök adják, hanem azok az utalások, amik belinkelik szinte az összes emberi mítoszt a Bibliától egészen a Csillagok Háborújáig, és azok az ősi félelmek, konfliktusok, amiket a történet előcsalogat még a fölnőttek áporodott, dohos lelkéből is.
Utalások erdejében
Szorgos utaláshalmozásba kezdett tehát a rendező is, így az amerikai filmtörténet szinte összes nagy beállítása feltűnik a vásznon, legfeljebb a Casablanca búcsújelenetét hiányolhatjuk, de hát ez érthető is, mivel szerelmi szál nélkül elég macerás lett volna érzelgős elválást applikálni a sztoriba. A kviddics-bajnokságon suhanó seprűk azonban szinte ugyanúgy dübörögnek, mint a Ben Hur harci szekerei, a párbaj beállításai a Birodalom Visszavágot idézik, de akár az Indiana Jones trilógiára vagy éppen a Nyolcadik utas a halálra is ráismerhetnek a figyelmes nézők.
A látványtervezők ráadásul valószínűleg nem gyerekfilmeken tanulták a mesterséget, hiszen némiképp túlzásnak tűnik, hogy a mesebeli baziliszkusz pont olyan nyálkás és félelmetes, mint az Alien-sorozat anyakirálynője, és Harry Potter is ugyanolyan meggyötört és mocskos a küzdelem végén, mint John McClane miután kiirtott vagy két tucat terroristát a Nakatomi-toronyban.
A Harry Potter és a Titkok Kamrája tehát nem óvódásoknak való gyermekmese, sőt ha a harmadik részre az alkotók végre összeszedik magukat, akár a modern mozimítoszok közé is bekerülhet a sorozat, közvetlenül a Csillagok Háborúja és a Gyűrűk Ura filmváltozata mellé.