
Weiler Péter képzőművész munkássága és portfóliója mesterséges intelligenciával fűszerezve.
MEGVESZEM
|
Darius Khonji operatőr, gondolom, azt gondolta magában, hogy ez a film jár neki. Elég volt abból, hogy mindenki a film noir hivatalos operatőreként kezelje! A David Fincher-rel és Jean-Pierre Jeunet-vel végiggürcölt évek során elég olyan dolgot fényképezett össze, mint az Alien 4, a Hetedik vagy a Harcosok klubja - akkor most Darius, inkább irány Hawaii, mondhatta magának. És tényleg: vakítóan fehér homok, a Nap körül figyelő szivárvány, éjszakai tábortűz, óceánban és verítékben fürdő emberi testek - tényleg el lehet csöppenni. Ha azt mondom, hogy még a cápa is szép (pedig az gonosz), akkor el lehet képzelni, hogy hogy néznek ki a jók!
A forgatókönyv egyébként megint egy adaptáció, és már megint lusta volt valaki (itt gondolatban a forgatókönyvíróra mutatok), hogy kinyesse a mesélőt és ezzel megkíméljen attól, hogy a főszereplő szétdumálja narrációjával a filmet. Az utóbbi időben ugyanezt tették más főszereplő-kollégák is a Napfény ízé-ben, az Amerikai szépség-ben vagy a Harcosok klubjá-ban is - például. Meg kellene ezt valahogy úszni, mert (nekem legalábbis) kell az az érzés, hogy én is ott vagyok a fövenyen, a homokban, a dzsungelben a papagájok között vagy a francia kiscsaj sátrában. Viszont, ha a hátsó hangszóróból folyton Leonardo sutyorgó hangja liheg a nyakamba, akkor biztosan kizökkenek. Ilyenkor szinte érzem, ahogy végigfolyik a hátamon a nyála.
De ha már a Nő kedvéért mindenképpen be kell ülnöd egy olyan mozira, amiben a kis nyálgép a főszereplő (miután a Titanic-ról hallani sem akartál), a Part nem egy rossz választás. Legalább a háttér "kurva szép".
Weiler Péter képzőművész munkássága és portfóliója mesterséges intelligenciával fűszerezve.
MEGVESZEM