Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM
Mint arról korábban beszámoltunk, a Coca-Cola februárban aláírt egy 150 millió dolláros szerződést a könyvsiker filmváltozatának jogait tulajdonló AOL Time Warner médiabirodalommal, mely értelmében az üdítőitalgyár lett világszerte a film marketingpartnere. A kampány részeként az atlantai központú Coca-Colának 18 millió dollárt kizárólag irodalmi támogatásra kellett fordítania.
Az üdítőital-szultanátus szóvivője nevetségesnek találja a vádakat. "Hibás gondolatnak tartjuk a filmért és az olvasás varázslatáért tett szponzorációs tevékenységünket egészségügyi problémákkal kapcsolatba hozni" - reagált Susan McDermott. "Jacobson a szenzáció és a szervezetének népszerűsítése kedvéért félreértelmezi a szerepünket" - fűzte hozzá a szóvivő.
Jacobson nem elégedett meg a harcos nyilatkozattétellel, hanem website-ot is készített, ahol híveket toboroz "Mentsd meg Harry-t!" felkiáltással. A könyv szerzőjének, J. K. Rowlingnak címzett nyílt levelében tiltakozik a "szeretett teremtmények" kisajátítása ellen. (Állítása szerint az írónő a megaszerződés összegének egytizedét kapta.)
Tudományos kutatásokra hivatkozva Jacobson azt állítja, hogy az üdítőital-fogyasztás az egyik főszereplője az amerikaiak kóros elhízásának. A Reuters jelentése szerint a Coca-Colát több vád is érte az elhízással és az iskolák elárasztásával kapcsolatban, és ezért a vállalat az év elején revideálta iskolai marketingstartégiáját. Azóta gyümölcslét és más egészségesebb tápértékű italt is árulnak az ifjú fogyasztóknak.