A Los Angeles Times szerint a mű képes volt összeegyeztetni az opera és a film sajátosságait, és így pszichológiai komplexitásukban bemutatni a szereplőket. A kritika ugyanakkor nem mulasztja el megemlíteni, hogy Káel Csaba munkája olyan időben kapott állami támogatást, "amikor sok magyar filmrendező egyszerűen a túlélésért küzd".
A film itthoni bemutatója azonban késik. Bár az operafilmet az Uránia Nemzeti Filmszínház ünnepélyes megnyitóján egy alkalommal a kiválasztott elit, két alkalommal pedig a közönség is láthatta, az országos premierre még várni kell. A NKÖM a filmet gyártó Ezüsthajó Kft. körüli vizsgálódások eredményeképpen ugyanis nem fogadott el 213 milliós produkciós költséget, aminek következtében az Ezüsthajó már nem tudja állni a tervezett promóciós költségeket. Mivel így a film forgalmazására szerződött InterCom kölcsönös megegyezéssel felbontotta megállapodását a produkciós céggel, bizonytalanná vált az eredetileg decemberre tervezett bemutató.
Az összesen 760 millió forintos költségvetésű filmet a kulturális tárca előző vezetése összesen 647 millió forinttal támogatta. Mivel az előző kulturális vezetés által megkötött támogatási szerződésben a minisztérium számára semmilyen, a filmhez fűződő jogot nem kötöttek ki, a tárca új vezetésének nincs beleszólása a film további sorsába. A kulturális tárca ennek ellenére gondoskodni kíván a forgalmazásáról is. Az NKÖM közlése szerint a minisztérium már megtalálta a megoldást a film forgalmazására, ennek egyeztetése és pontos kidolgozása folyamatban van.