A Pannon belógott a Szigetre

2007.07.18. 17:49
A Pannon idén nem támogatja a Szigetet, egy trükkel mégis belopózott a fesztivál területére. A mobilkommunikációs cég a Zúzda közelében bérel területet, de nem a fesztivál szervezőitől, és ezzel közel százmillió forintot spórol. A Sziget értetlenül áll az események előtt, de a szerződések értelmében még ingyenjegyet is kell adniuk a Pannon dolgozóinak.

Éveken át a Sziget Fesztivál egyik fő szponzora volt a Pannon, a mobiltársaság hol extrém akadálypályákat, hol táncdalsátrat működtetett a fesztivál területén, mindezért ráadásul még évente több mint százmillió forintos szponzorációs díjat is fizetett. Idén azonban a cég kihátrált a Sziget mögül, hivatalos álláspontjuk szerint máshová helyezik szponzorációs tevékenységük hangsúlyát.

Mikor vesztek össze?

Ellentmondásos azonban, hogy a két cég mikor is vált el egymástól. A Pannon kérdésünkre azt válaszolta, hogy már tavaly tavasszal közölték a fesztivált szervező Sziget Kft.-vel, hogy nem kívánják a továbbiakban támogatni a rendezvényt, Takács Gábor, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója a Népszabadságnak viszont úgy nyilatkozott, hogy tavaly ősszel még a szerződés meghosszabbításáról beszélt a Pannon, csak idén februárban közölték velük, hogy inkább mégsem támogatnák a rendezvényt. "A szerződés meghosszabbítását tavaly még egy írásosos szándéknyilatkozatban is megerősítette a Pannon" - tette hozzá Takács. Februárban azonban már késő volt ahhoz, hogy a szervezők esetleg megállapodjanak egy másik telekommunikációs céggel, hiszen az éves marketingbüdzsé nagy részét eddigre már elköltötte a Vodafone és a T-mobile is.


Bármi is az igazság, úgy tűnik, hogy a Sziget szervezői és a Pannon közt végleg elmérgesedett a viszony, erre utal az is, hogy a Pannon, a fesztivál szervezőinek előzetes értesítése nélkül egyszerűen belógott a rendezvényre. A cég azt használta ki, hogy a fesztivál szokásos területéhez tartozik egy olyan telek is, amely ugyan fővárosi tulajdonban van, de nem számít közterületnek. Tavaly itt építették fel egyébként a főleg punk- és skakoncerteknek otthont adó Zúzda színpadot.

Ezt a területet a Sziget Kft. eddig bérelte, nem közvetlenül a fővárostól, hanem egy vállalkozótól. Úgy néz ki, hogy idén is a területen állítják majd fel a színpadot, viszont a fővárostól a területet bérlő vállalkozó még egy albérlőt fogadott. Igen, a Pannont, ami standokat és mobiltelefon-töltő állomást építene itt a fesztivál idejére.

„Szeretnénk a szigetlakóknak olyan szolgáltatásokat nyújtani, melyekkel a Sziget ideje alatt megkönnyíthetjük a kommunikációjukat. A tárgyalások a helyszínről jelenleg még tartanak” – kommentálta értesüléseinket Dan Titus, a Pannon marketingkommunikációs igazgatója.

Nem vágnak vissza

„Nem értjük, mit miért tesz a Pannon, hiszen egyáltalán nem egyeztettek velünk a fesztivál ideje alatt működő szolgáltatásokról, a terveikről csak onnan értesültünk, hogy a terület bérlője szólt nekünk, hogy biztosítsunk bejárást a fesztivál idejére az ő másik bérlőjének, a Pannonnak is” – állítja Takács Gábor, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint a cég etikátlanul jár el, amikor egy százmilliós szponzori szerződést akar egy trükkel megkerülni.

A Sziget Kft. ennek ellenére nem tervezi, hogy ellehetetleníti a Pannont a fesztivál területén, bár kerítésekkel vagy szigorú jegyellenőrzéssel elvehetné a szigetlakók kedvét a stand meglátogatásától. Sőt a terület bérlőjével született megállapodás értelmében kedvezményes árú szakmai jegyeket biztosít a Pannon kint dolgozó munkatársainak.

„Nem kerültük meg a fesztivál szervezőit, ők szponzornak kértek fel minket, a tervezett jelenlétünk nem szponzorációs tevékenység” – állítja viszont a Szigettel ellentétesen Dan Titus, aki szerint idén nem a Szigetet, hanem a bulit és a szórakozást támogatják helytől és időtől függetlenül. Egész nyáron egész Magyarországon.

Bíznak a sikerben

Az információink szerint 100-200 millió forint közötti szponzorációs díj kiesése nem jött túl jól a Szigetnek, amely idén lemondott a közel 100 milliós állami támogatásról is. A szervezők ennek ellenére remélik, hogy a rendezvény idén is nyereséges lesz. Persze ehhez idén is emelni kell az utóbbi években már csak szerényen emelkedő nézőszámot.

A fesztivál költségvetése idén 2,5 milliárd forint, ami a bevételek elmaradása ellenére 250 millió forinttal több, mint tavaly. A szponzorok a tervezett bevételből fél milliárdot, a vendéglátóhelyek közel 200 milliót hoznak majd a Szigetnek. A fennmaradó 1,9 milliárdot a jegyeladásokból remélik a szervezők.