Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA Pannon belógott a Szigetre
További Showbiz cikkek
Éveken át a Sziget Fesztivál egyik fő szponzora volt a Pannon, a mobiltársaság hol extrém akadálypályákat, hol táncdalsátrat működtetett a fesztivál területén, mindezért ráadásul még évente több mint százmillió forintos szponzorációs díjat is fizetett. Idén azonban a cég kihátrált a Sziget mögül, hivatalos álláspontjuk szerint máshová helyezik szponzorációs tevékenységük hangsúlyát.
Mikor vesztek össze?
Ellentmondásos azonban, hogy a két cég mikor is vált el egymástól. A Pannon kérdésünkre azt válaszolta, hogy már tavaly tavasszal közölték a fesztivált szervező Sziget Kft.-vel, hogy nem kívánják a továbbiakban támogatni a rendezvényt, Takács Gábor, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója a Népszabadságnak viszont úgy nyilatkozott, hogy tavaly ősszel még a szerződés meghosszabbításáról beszélt a Pannon, csak idén februárban közölték velük, hogy inkább mégsem támogatnák a rendezvényt. "A szerződés meghosszabbítását tavaly még egy írásosos szándéknyilatkozatban is megerősítette a Pannon" - tette hozzá Takács. Februárban azonban már késő volt ahhoz, hogy a szervezők esetleg megállapodjanak egy másik telekommunikációs céggel, hiszen az éves marketingbüdzsé nagy részét eddigre már elköltötte a Vodafone és a T-mobile is.
Bármi is az igazság, úgy tűnik, hogy a Sziget szervezői és a Pannon közt végleg elmérgesedett a viszony, erre utal az is, hogy a Pannon, a fesztivál szervezőinek előzetes értesítése nélkül egyszerűen belógott a rendezvényre. A cég azt használta ki, hogy a fesztivál szokásos területéhez tartozik egy olyan telek is, amely ugyan fővárosi tulajdonban van, de nem számít közterületnek. Tavaly itt építették fel egyébként a főleg punk- és skakoncerteknek otthont adó Zúzda színpadot.
Ezt a területet a Sziget Kft. eddig bérelte, nem közvetlenül a fővárostól, hanem egy vállalkozótól. Úgy néz ki, hogy idén is a területen állítják majd fel a színpadot, viszont a fővárostól a területet bérlő vállalkozó még egy albérlőt fogadott. Igen, a Pannont, ami standokat és mobiltelefon-töltő állomást építene itt a fesztivál idejére.
„Szeretnénk a szigetlakóknak olyan szolgáltatásokat nyújtani, melyekkel a Sziget ideje alatt megkönnyíthetjük a kommunikációjukat. A tárgyalások a helyszínről jelenleg még tartanak” – kommentálta értesüléseinket Dan Titus, a Pannon marketingkommunikációs igazgatója.
Nem vágnak vissza
„Nem értjük, mit miért tesz a Pannon, hiszen egyáltalán nem egyeztettek velünk a fesztivál ideje alatt működő szolgáltatásokról, a terveikről csak onnan értesültünk, hogy a terület bérlője szólt nekünk, hogy biztosítsunk bejárást a fesztivál idejére az ő másik bérlőjének, a Pannonnak is” – állítja Takács Gábor, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint a cég etikátlanul jár el, amikor egy százmilliós szponzori szerződést akar egy trükkel megkerülni.
A Sziget Kft. ennek ellenére nem tervezi, hogy ellehetetleníti a Pannont a fesztivál területén, bár kerítésekkel vagy szigorú jegyellenőrzéssel elvehetné a szigetlakók kedvét a stand meglátogatásától. Sőt a terület bérlőjével született megállapodás értelmében kedvezményes árú szakmai jegyeket biztosít a Pannon kint dolgozó munkatársainak.
„Nem kerültük meg a fesztivál szervezőit, ők szponzornak kértek fel minket, a tervezett jelenlétünk nem szponzorációs tevékenység” – állítja viszont a Szigettel ellentétesen Dan Titus, aki szerint idén nem a Szigetet, hanem a bulit és a szórakozást támogatják helytől és időtől függetlenül. Egész nyáron egész Magyarországon.
Bíznak a sikerben
Az információink szerint 100-200 millió forint közötti szponzorációs díj kiesése nem jött túl jól a Szigetnek, amely idén lemondott a közel 100 milliós állami támogatásról is. A szervezők ennek ellenére remélik, hogy a rendezvény idén is nyereséges lesz. Persze ehhez idén is emelni kell az utóbbi években már csak szerényen emelkedő nézőszámot.
A fesztivál költségvetése idén 2,5 milliárd forint, ami a bevételek elmaradása ellenére 250 millió forinttal több, mint tavaly. A szponzorok a tervezett bevételből fél milliárdot, a vendéglátóhelyek közel 200 milliót hoznak majd a Szigetnek. A fennmaradó 1,9 milliárdot a jegyeladásokból remélik a szervezők.