Az MTV résnyire nyitotta az ajtót

2008.02.01. 18:15

Amit a Magyar Televízió Közalapítvány kuratórium még csak ígérget, a Magyar Televízió Zrt. már megkezdett: nyilvánosságra került néhány az eddig titkosan kezelt üzleti adatokból. Hogy eddig miért nem voltak publikusak, az nem egészen világos, miután az MTV Zrt. bevételeinek 90 százaléka állami pénz, és csak tíz százalék folyik be reklámokból. A köztévé azt ígéri, hogy pár éves szünet után folyamtosan tölti fel a közérdekű adatokat ide.

Lesz ezzel még munka, mert ami eddig felkerült, az alig több a semminél. Kipipálva a médiatörvény, a menedzsment (a digitalizáció úttörőjének honlapján olyan pixeles néhány kép, mintha a személyiségi jogaik miatt a vezetők arcát ki kellett volna takarni), de a szervezeti felépítésről már semmi, egyelőre üres a juttatások dosszié is, ahogyan a vizsgálatok, ellenőrzések is, és nem elérhető az üzleti terv és a beszámoló sem.

Mostanáig nyolc szerződés került fel, ebből három az időjárásjelentésről. Az adatokból úgy tűnik, hogy a legolcsóbb műsorok alapadataival kezdte az MTV. Az Országos Meteorológiai Szolgálat például 71 ezer forintért készít egy időjárás-jelentést. Megtudhatjuk azt is, hogy az Érték és mérték című műsor darabjait 395 ezerért készíti a Budapesti Kommunikációs Főiskola. A szlovén nyelvű nemzetiségi magazin is elképesztően olcsó, mindössze 600 ezer forint adásonként. Alig valamivel több egy nyugat-magyarországi regionális műsor, 651 ezerért. Aztán valószínűleg elfogytak az olcsó műsorok, mert az utolsó Feszti Körkép már egy magasabb polcon van, a kulturális magazinműsor adásonként kétmillióba kerül.

Ebből azért még nem jön össze pármilliárd.