Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA Metallica menedzsere szerint a YouTube maga az ördög
A jelenlegi üzleti modell, amiben a zenészek a dalaik előtt és után vetített reklámokból igyekeznek megélni, fenntarthatatlan. Ha valaki nem csinál valamit sürgősen a YouTube-bal, végünk. Az utolsó kapcsolja le a villanyt
– nyilatkozta Mensch.
A BBC Radio 4 a zeneipar jelenéről készített beszámolót, amiben Mensch sötét képet festett a jelenlegi helyzetről. A menedzser arról panaszkodott, hogy az emberek egyre több zenét fogyasztanak olyan szolgáltatásokon keresztül, mint a YouTube vagy a Soundcloud, miközben az iparnak elenyésző bevétele származik ebből.
Az összeállításból kiderül, hogy 900 millió felhasználó 634 millió dolláros (172 milliárd forint) bevételt termelt, ami egészen addig soknak tűnik, amíg ki nem derül, hogy az a mindössze 68 millió zenehallgató, aki előfizetett valamilyen streamingszolgáltatásra, közel 2 milliárd dollárost jövedelmet képzett.
A YouTube közben ragaszkodik hozzá, hogy 3 milliárd dollárt fizetett ki a zenészeknek, azt viszont nem árulták el, hogy ez az összeg milyen időtartamra vonatkozik. Robert Kyncl, a népszerű videós oldal üzleti vezetője szerint azok a művészek, akik közvetlenül a YouTube-bal kötöttek szerződést, sok pénzt keresnek.
Az, hogy mennyit is fizet a YouTube, azért lett forró téma, mert idén kell újratárgyalni a portál szerződését három óriáskiadóval ( Sony, Warner, Universal). Sok múlik majd azon, hogy végül milyen feltételekben állapodnak meg – a kiadók például szeretnék elérni, hogy az oldalak vállaljanak felelősséget, ha egy felhasználójuk jogvédett tartalmat tölt fel a rendszerükre.
(BBC)
Rovataink a Facebookon