Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMOrbán Viktort hidegen hagyja, hogy nyúlták az 56-os emléknótát
Orbán Viktor felkérésére Desmond Child slágergyáros (aki Alice Coopernek, Ricky Martinnak, Bon Jovinak és a Kissnek is írt slágerlistákat vezető, ikonikus dalokat) hozta tető alá a 13.5 milliárdos keretösszegből gründolt 56-os emlékév egyik Nagy Dobását, az Egy szabad országért című, de a rémes és félreérthető refrén miatt csak Magyarország halszagú címen emlegetett megaslágert, ami első hallásra a Simon and Garfunkel Sound of Silence című közismert számából merít két kézzel. Másodikra meg ennél is durvább a helyzet, hiszen Child saját, Steps of Champions című szerzeményét hasznosította újra.
A dalt aztán sok neves énekessel és a Hooligans zenekar közreműködésével vették fel, az egész buli, amiben turnékellékként maga Schmidt Mária is ott sertepertélt, 50 millióba került, bagatell, tényleg, de hát valós teljesítés azért annyira Child melója mögött nem áll, áthangszerelte a dalt, íratott rá egy új szöveget és ment a kasszához. A 444 meg is kérdezte Orbán Viktort, hogy ez mennyire zavarja-e, mármint hogy amit rendelt, azt tulajdonképpen előhúzták a sufni mélyéről, kicsit leporolták és tessék, vigyed - ezt a választ kapták Havasi Bertalantól, Orbán Viktor miniszterelnök sajtófőnökétől:
A miniszterelnök nem művészi koncepciókkal vagy ízlésbeli dolgokkal foglalkozik, hanem mindenkit alkotásra buzdít, továbbra is arra biztatja a művészeket, hogy - a magyar kormány támogatásával - minél több formában és műben fejezze ki azt, amit a magyar szabadságról, 1956 szellemiségéről gondol, érez.
A Csubakka-védelmet mostanában ilyen hatékonyan senki nem alkalmazta, gratulálunk Havasinak.
Nagy Ferót a nol.hu kérdezte meg arról, hogy nem zavarja-e a dolog. A Beatrice énekese nem tartja felháborítónak a dal újra-felhasználását, igaz, abban nem biztos, hogy abszolút etikus-e. Ettől még a szerző simán felajánlhatott egy szerzeményt újabb célra, sőt, Feró szerint Desmond Child azt is gondolhatta, hogy végre méltó helyre kerül a szerzeménye. Egyébként is:
A szerző azt csinál a saját szerzeményével, amit akar.
Rovataink a Facebookon