Ide nekem az oroszlánt is!

Intim Torna Illegál press photo 2 Bikali Sándor
2018.05.24. 18:34

"Örökbe fogadtam egy oroszlánt! Vagy ő fogadott engem örökbe?", teszi fel a kérdést Dorogi Péter, az Intim Torna Illegál frontembere-dalszövegírója. A tavaly egy kislemezzel jelentkezett zenekar május 25-én új konceptalbumot ad ki, az oroszlánokról. A lemezt először a Stenken lehet meghallgatni. 

Az oroszlán a maga ura, és ha megtámadják, akkor keményen visszavág, de hamar megbocsát, és nem haragtartó

- írják a közleményben arról, hogy miért választották ezt a szimbólumot. Az album fizikai formátumban is kapható a MOL töltőállomásokon., június 2-án pedig mindezt be is mutatják élőben a Budapest Parkban.

Dorogi Péter örökbe is fogadott egy oroszlánt a budapesti állatkertben, és az új klipjük (Feltettem a polcra a szívemet) főszereplője is ez az oroszlán - ezt is itt a Stenken lehet először látni.  "A forgatási helyszínt Ifj. Richter József, a Magyar Nemzeti Cirkusz igazgatója bocsátotta a zenekar rendelkezésére, ahol a zenekar a rács mögött, a manézsban játszott, egy légtérben egy cirkuszi oroszlánnal." 

Az albumot számról számra kommentálta nekünk a zenekar: 

1. Nem adom fel

Dorogi Peti: Korszakindító dalunk. Tunéziában született a videoklip helyszínbejárása alatt kapott inspirációk hatására. A zenekar 9/11-ét dolgoztuk fel ebben a dalban, és egyben megadtuk a következő lemezünk zenei stílusát is. A dal bizonyos részei a klip forgatása alatt nyerték el végső formájukat, és a van olyan szövegrészlet, ami közvetlenül a jelenet előtti felkészülés alatt íródott.

Nádasdi Janó: A nappali forgatások után esténként a szálloda medence partján diskurálva épült a dal hangról hangra, szóról szóra. És ne felejtsük el, hogy „az erő velünk volt” - hiszen a Star Wars helyek nagyon inspiratívan hatottak ránk. Két hét Tunéziában távol otthontól és a rossz élményektől, gyakorlatilag újra építettük a várunkat és ahol Bikali Sanyika, új tagunk befogadása és megismerése is megtörtént. Hazaérve egy egy megújult és óriási tervekkel teli zenekar szállt le a repülőtéren.

2. Minden kedden

Dorogi Peti: Ez egy titkos viszonyt dolgoz fel, amiről nem szeretnénk túl sokat mondani, mert nem akarunk fájdalmat okozni az érintetteknek, de annyit elárulhatunk, hogy ez a kapcsolat egy idő után mindkét félnek sok izgalmat hozott az életébe, és a könnyed tavaszi, bimbódzó kapcsolat a nyár végére forró eleggyé alakult át.

Bikali Sanyika: Az elvonuláson készült drop D-hangolásban. Peti első körben a dal fő témájával hozakodott elő, kitaláltunk hozzá egy refrén alapot és kórust, de azok nem passzoltak a szám hangulatához. Később ezekből a plusz ötletekből készült el a Nem félek semmitől című szám zenei alapjának egy része.

3. Mióta megérintettél

Dorogi Peti: Ismerek egy házaspárt, akik elválaszthatatlanok, és közel 30 éve házasok. Egyéjszakás kalandjuk alatt fogant meg első gyermekük, de az élet szétválasztotta őket, és majdnem egy évig nem találkozhattak. Mikor a férfi meglátta szerelmét, ahogy gyermeküket tolta az út másik oldalán egy babakocsiban, odament hozzá, és soha többet nem hagyta el. Ez egy valós történet.

Gálos Ádám: Még tavaly tavasszal készítettük, mára már a koncertműsorunk szerves része. Ez volt az első olyan dalunk, amiben vonósokat használtunk a hangszerelésben. A zenei alap hamar összeállt, az extra vonós részhez pedig kedves barátunkat, a mára Oscar-díjas filmzeneszerző Balázs Ádámot kértük fel. Szinte új dimenzióba került a dal.

4. Feltettem a polcra a szívemet

Gálos Ádám: Petivel kezdtünk felvenni egy zenei alapot otthon. Felállítottunk egy elektromos dobot, amolyan demókat-készíteni-jó-lesz-alapon. Gitároztunk, doboltunk, kávéztunk, veszegettük fel az ötleteket. Aztán csak azon kaptuk magunkat, hogy ¨- Te ez egy jó szám lesz, ezzel érdemes foglalkozni. A szám középrészén hallható vokális kórus rész szintén a pillanat szüleménye. Erről még posztoltunk is egyet a Instagramra, ahogy Peti hirtelen kezébe ragadta a mikrofont, és felnyomta bitang hangosan azt a részt. A ház is beleremegett 

A legtöbb munkával, legtovább készült szám a lemezről. Kicsit olyan volt, mint Luca széke. A keverés alatt Sellyei Tamásnál hangmérnöknél folyamatosan jöttek az újabb ötletek, hogy milyen végső formát kéne adni a dalnak. Egyik nap egy teljes kórust rögzítettünk a dalhoz, másik nap Peti rohant át egy másik stúdióba új gitársávokat játszani, míg mi párhuzamosan kevertük az anyagot. Harmadik nap le kellett cserélni a teljes basszus sávot, hogy teljes legyen az összhang. Nem volt kérdés, ez a szám kap klipet az új lemezre. Hiszünk a dalban, szeretjük.

5. Ha nem éled át

Bikali Sanyika: Az alkotó táborban vettünk fel egy grunge-ra hajazó alapot, amire az akkor már hulla fáradt és megfázástól küszködő Goofy még gyorsan felrántott egy groove-ot, aztán kidőlt. Ezt az ötletet később elővettük a stúdióban is a demók készítése alatt, felnyomtuk a pengetős hangszereket és az éneket, a végleges dob később íródott, amikor a dal már majdnem végleges formát öltött.

6. Nem félek semmitől

Dorogi Peti: Jobb megijedni, mint félni. A félelem a kis halál, ami belülről lassan rágja az embert, ezért a félelmet el kell engedni, és bátran lépkedni az élet rögös útján. Amikor Sanyikával épp az új lemezt vettük fel, kiruccantunk a városközpontba, hogy feltöltsük a tartalékainkat Biatorbágy kézműves söröket kínáló sörözőjében, egy, már jól bevált, helyben sütött kolbásszal a megfelelő köret kíséretében. Az étek elfogyasztása közben Muse-t hallgattunk, és visszatérve a stúdióba Sanyi drop B gitárján és a C-re hangolt basszusán jammelni kezdtünk, amit azonnal rögzítettünk, amire később Goofy felütötte a dobot, és így elkészült a zenei alap. Erre született meg a szöveg. A gitárok hangolását tekintve teljesen egyedi, hogy egy mainstream zenekar ilyen mély hangolású gitárokra hangszereljen egy dalt.

7. Köszönöm szépen, jól vagyok

Dorogi Peti: A már jól ismert „Egynyári kaland” című sorozat zenei alkotója, Balázs Ádám felkért, hogy a második évadnak is készítsük el a filmzenéjét, és ezzel együtt a végcím dalát is. A hangszerelés hasonlít arra, amire az Örökké épül, de egy kicsit nyitottabb a hangzás, ami jól közvetíti a dal mondanivalóját, ami a jövőbe tekintő arccal integet a múltnak. Már akkor tudtuk, hogy a következő évadnak már nem mi fogjuk írni a zenéjét, és a zenekar a kislemez dalainak megírásával foglalkozott újdonsült basszusgitárosával karöltve, így a szöveg egyszerre fejezi ki a sorozat csattanóját, a sorozattól való búcsúzást és a zenekar új korszakának a kezdetét. Nem csoda, hogy ez lett a kislemez címadó dala.

8. Meghajlok előtted

Dorogi Peti: 2012 februárjában Varga Liviusszal alapítottunk egy duót arra az esetre, ha egyikőnk zenekara se játszana télen, s míg a tücskök fagyoskodnak, mi hangyaként szorgoskodunk a kiürült színpadok oltárán. Az egyik dalíró estünkön fél 4-et ütött az óra, s túl voltunk már 5 dal megírásán, amikor Livius elmondása szerint – én a belefeledkezett italozástól nem emlékszem – megírtam ezt a dalt, ő pedig leírta azt, ami kijött a számon. Erről készült egy telefonos felvétel, amit 5 év után megmutattam a fiúknak, és ők azonnal lefoglalták a stúdiót, körbeültek engem, és egy mikrofonnal felvettük a dalt, így a felvétel nagyon meghitt, és nagyon élő lett. Ilyenkor nincs esély arra, hogy utólag javítsuk a hangokat, ezért itt minden hang IGAZ.

9. Az utolsó nap a Földön

Gálos Ádám: Tavaly augusztusban a zenekar alkotótáborba vonult, a nagyváros zajától messze, a Zemplénben található kis zsákfaluba, Mogyoróskára. Egy kis erdőszéli házikóban laktunk négyen, a nappalit mobil stúdióvá alakítottuk. Felállítottuk a dobot, mikrofonokat, mindent. Napközben kirándultunk a közeli várakban, meg persze megfőztük a világ összes szabad tűzön készíthető kajáját a kertben. Esténként pedig tábortüzet raktunk, körülültük, sztorizgattunk, gitározgattunk, és ha megszállt minket a flow, bevonultunk a kis stúdiónkba, akár éjjel 3-kor is, és gyorsan rögzítettük az ötleteket. Egy ilyen napon, vagy éjszakán (ki tudja már) került rögzítésre a későbbi ¨Az utolsó nap a Földön¨ alaptémája is. Később a stúdióban raktunk hozzá egy nálunk eddig még nem használt modern szinti basszust, amitől elementáris lett a szám.

10. Nem szalad el

Dorogi Peti: Amikor Pécsett léptünk fel, a Punnanyék leugrottak megnézni minket. Nagyon megörültünk egymásnak, és az öröm másnap délig kitartott. Közben Máté kis stúdiójában felvettünk pár gitársávot egy nylon gitárral, amihez kellett egy mikrofon, viszont állványunk nem volt. A kis stúdióban volt egy kanapé, amin éppen Fodor Máriusz (Magashegyi Underground) pihent, és felkértük, hogy a felvétel alatt legyen ő a mikrofonállvány. Több órán keresztül tartotta a mikrofont a kezében, s még akkor sem adta fel, amikor már elaludt. A felvételeket kettő évvel később folytattuk Máté kis stúdiójában, amit akkora már Budapestre költöztetett. Mikrofonállványunk még mindig nem volt, de Máriusz már nem feküdt a kanapén. Nem új a szám, már klipet is forgattunk hozzá, koncerten is jó ideje játsszuk, de mivel lemezen sosem jelent meg, úgy éreztünk tartozunk neki annyival, hogy rákerül az új albumra.

Ne maradjon le semmiről!

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!