Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMIsmét Pápai Joci megy az Eurovízióra
Pápai Joci nyerte A Dal című köztévés műsort, ezzel ő képviseli Magyarországot az idei Eurovíziós Dalfesztiválon, amit az izraeli Tel-Avivban tartanak. Vagyis most először küld Magyarország olyan indulót, aki korábban egyszer már szerepelt a versenyben.
Az idei műsor leginkább azzal került be a sajtóba, hogy alig pár nappal az utolsó adás előtt kizárták Petruska Andrást, miután az MTVA egy szakértői vélemény alapján úgy találta, hogy a zenész a műsorban előadott számával plágiumot követett el. Petruska helyére Oláh Gergő került végül a döntőbe.
Idén A Dalt két korábbi induló, Fehérvári Alfréd „Freddie” és Dallos Bogi vezette végig, illetve a zsűrit is kicsit megkavarták, Schell Judit és Frenreisz Károly helyett Nagy Feró és Vincze Lilla, a Napoleon Boulevard énekesnője és a 2018-as Eurovízió egyik zsűritagja csatlakozott Mező Misihez és Both Miklóshoz. Az idei döntő mezőnye a kizárással együtt végül így alakult:
- The Middletonz
- Oláh Gergő
- Nagy Bogi
- Fatal Error
- Pápai Joci
- Szekér Gergő
- Acoustic Planet
- Vavra Bence
A műsor első fellépői közül a legkellemetlenebb egyértelműen a Middletonz volt, A Dalból gyakorlatilag kirobbanthatatlan Kállay-Saunders András új formációja, akik valamiért remek ötletnek gondolták, hogy felragasztható rózsatetkókkal lépnek fel. Kállayék után Oláh Gergő és a mindössze 16 éves Nagy Bogi is egy-egy klasszikusabb dalt adott elő, majd jött a Fatal Error nevű rockzenekar. Nagynál meg kell jegyezni, hogy az este nyolc fellépője közül magasan az övé volt a legjobb előadás. Az őt követő Fatal Error a sérók meg a zene alapján leginkább a Tokio Hotelt idézte meg, de az kétségtelen, hogy a sok tök ugyanolyan dal után felüdülés volt valami egészen mást hallani még úgyis, hogy a csillagszórókkal feltuningolt szintetizátor a végén kellemetlen pózolásnak hatott. Mindenesetre látszik, hogy az AWS tavalyi győzelme legalizálta a zúzósabb rockzenét a műsorban.
Ezután Pápai Joci, a 2017-es Eurovízió magyar indulója lépett fel mezítláb, valamiféle szoknyácskában egy olyan dallal, ami kicsit az Origó c. számára emlékeztetett a népzenei elemekkel és a hegedűvel. Pápait Szekér Gergő követte, akinek a száma inkább egy musical betétdalára hasonlított, csak volt benne 2010-es fingós dubstepbasszus. Sokkal izgalmasabb az Acoustic Planet előadása sem volt, cserébe a daluk simán elmenne egy délutáni családi tévésorozat kedves kis betétdalának. Azt viszont nem tudom, hogy a zenekar énekesnője betegség vagy valami más miatt, de itt-ott kissé hamisnak tűnt. Az utolsó versenyző pedig Vavra Bence volt, talán neki sikerült a legtipikusabb eurovíziós popdalt hozni a versenybe, mert már 10 másodperccel a fellépése után sem tudtam volna belőle egy hangot sem felidézni.
A versenyzők után a zsűrinek kellett négyfősre szűkíteni a mezőnyt azzal, hogy 4, 6, 8 illetve 10 pontot adhattak a nyolcból négy indulónak. A pontozás így alakult (a zenekarokat a pontozás alapján növekvő sorrendben írjuk).
- Both Miklós: The Middletonz, Pápai Joci, Szekér Gergő, Acoustic Planet
- Nagy Feró: Vavra Bence, Acoustic Planet, Fatal Error, Nagy Bogi
- Vincze Lilla: The Middletonz, Nagy Bogi, Vavra Bence, Acoustic Planet
- Mező Misi: Szekér Gergő, Acoustic Planet, Vavra Bence, Pápai Joci
Ez alapján a közönség Pápai Joci, az Acoustic Planet, Vavra Bence és Nagy Bogi közül választhatta ki a végső győztest, akit a májusi Eurovízióra kiküld Magyarország, de előtte még fellépett a tavalyi győztes, az AWS. Végül a közönség szavazatai alapján
Pápai Joci nyerte meg A Dal 2019-et.
A műsorral kapcsolatban feltétlenül meg kell jegyezni, hogy a színpadi látvány évről évre egyre jobb, konkrétan A Dal legerősebb része mindig az, amit a produkciók köré kitalálnak vizuálisan, még ha néha-néha át is fordul túlzó giccsbe. Freddie és Dallos Bogi műsorvezetőként hozták, amit kellett, de semmi többet. Hiába szimpatikus arc például Freddie, egész egyszerűen annyira semmilyennek tűnik a képernyőn keresztül, hogy valószínűleg kézen állva kéne beszélnie, hogy ne akarjak állandóan másfelé figyelni, amikor megszólal. A zsűricsere sem jött be annyira, Vincze Lilla még csak elmegy valahogyan, de Nagy Feró annyira, de annyira rossz, hogy a Middletonz fellépése utáni Ganxsta Zolee-s viccét követően megfagyott a levegő, és Kállayn is lehetett látni, hogy inkább kínosnak találja Feró poénját, mintsem szórakoztatónak. Cserébe Both Miklós stabilan a legjobb zsűritag idén is, nemcsak remek szakmai meglátásai vannak, hanem mindig képes tanulságos sztorikkal vagy hasonlatokkal feldobni a műsort úgy, hogy ezek sosem tűnnek erőltetettnek, mint mondjuk Nagy Feró kényszeres jófejkedése.
Május 18-án tehát Pápai Joci képviseli ismét Magyarországot az Eurovíziós Dalfesztiválon, amelyet az izraeli Tel-Avivban tartanak idén. És akkor tessék most meghallgatni, hogy melyik dal fog a csapból is folyni egészen májusig.
Rovataink a Facebookon