Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMHiphopalapra vakerálj a szerelemről, és dől a lé!
Milyen szövegre bukik a magyar? – erre a kérdésre igyekeztünk választ kapni a visszatérő Stenk podcast első adásában, és gyanútlanul tűpontos képet kaptunk a hazai zenefogyasztási szokásokról. E szerint a trash nagyon megy; ha zuhé van, akkor a Margaret Island Eső című dalszövege pörög; a rádióknak sokkal nagyobb a hatásuk, mint gondolnánk, és a Bikicsunáj még mindig a number one.
Boritól megtudtuk, hogy a Zeneszöveg.hu-n 105 ezer dalszöveg található, és 365 ezer felhasználójuk van, ami annyit jelent, hogy mindegyikük legalább egyszer töltött fel vagy szerkesztett szöveget. Szabolcs eddig nagyjából 250 dalszöveget írt, és ebből ötven ment rotációban a rádiókban.
Ami még kiderül a beszélgetésből:
- a Bikicsunáj fonetikus szövege a legolvasottabb,
- mennyit keres egy menő dalszövegíró,
- milyen károkat okoztak a zárva tartó fodrászatok és áruházak,
- hogyan befolyásolta a jogdíjbevételeket az Orbán–Simicska-háború,
- mi a leggyakoribb szó a magyar dalszövegekben,
- a vírus betörése után mire kattintottak az emberek,
- hogyan változott a dalszövegek tartalma az évtizedek alatt,
- van-e különbség a valós érdeklődés és a YouTube-nézettség között.
És akkor érkezzen még egy spoiler: a beszélgetés konklúziója, hogy a hiphop a legnépszerűbb műfaj, a szerelem pedig a legnépszerűbb téma. E cikk megírásakor 36 515 361 megtekintésnél jár a Halott Pénz Darabokra törted a szívem-átdolgozása. A megállapításunkkal valószínűleg nem lőttünk félre.
Katt a lejátszóra, és indul a Stenk podcast!
Rovataink a Facebookon