Elárulták, hogy lett 44 centis a járda a Reáltanoda utcában
A Járókelő bejelentése nyomán az Index is megírta, sőt videóra is vette a 44 centiméter széles járdát a Reáltanoda utcában.
Rákérdeztem az önkormányzatnál, hogy ez hogy töténhetett, ők pedigrészletesen válaszoltak. Idemásolom az egészet, kiemelve a lényeget:
"Belváros Önkormányzata által a Ferenczy, Magyar, Reáltanoda, Szép utcákban, összesen 7.000 m² területen elvégzett felújítás sikeresen – a jogszabályi előírásokkal összhangban – valósult meg. A sajtóban megjelentekkel ellentétben a hivatkozott jogszabályi előírás a cikkben kifogásolt önkormányzati fenntartású helyi útra nem vonatkozik, mégis ahol lehetett, figyelembe vettük.
A felújítás során szükségszerűen szem előtt tartandó szempont volt, hogy a lakossági igényként jelentkező közterületi parkolóhelyek számát ne csökkentsük, ugyanakkor, ahol arra van lehetőség, közelítsük meg vagy érjük el az 1,5 méteres járdaszélességet.
Ez a szóban forgó járdaszakasszal szemközti járdára is igaz, ahol az Eötvös József Gimnázium jelenléte miatt különösen indokolt volt a minél szélesebb járda kialakítása, viszont a sajtóhírekben szereplő járda szélességét a felújítás előtti szélességben hagytuk. Ezt indokolta, hogy ott személyi bejáró nem helyezkedik el és az utca karakterisztikája csak az egyik oldali járda szélesítését tette lehetővé.
A parkolást gátló oszlopok kihelyezésére csak olyan helyeken került sor, ahol a gyalogosok védelmében erre szükség van.
Az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltár épülete előtti rövid szakaszon telepített és kifogásolásra került oszlopok esetében a kerület már vizsgálja, hogy miként lehet az oszlopokat elhagyni. Erre lehetőséget ad, hogy az utcát az Önkormányzat a kivitelezőtől még nem vette át, mivel a műszaki átadás-átvételi eljárás még nem zárult le."
Nekem amúgy a következő logikus megoldások jutnak az eszembe:
- Ezen a szakaszon nem kellene meghagyni a parkolókat (ez összesen 11 hely elvesztését jelenti), főleg, hogy a vizsgált helytől húsz lépésre, pont a szóban forgó szakaszon, van egy parkolóház.
- Megoldás lehetne az egy szintbe hozott gyalogos és autós útfelület is, amit világszerte alkalmaznak történelmi belvárosokban, ahol azért nem száguldoznak a kocsik. Ekkor nem is kellene járda, poller még annyira se.
- Ha mindenáron ragaszkodnak ahhoz, hogy autókat tároljanak az utcán, akkor összesen egy helyet kellene veszni hagyni a bejárattal szemben, ahol az kiöbösödhetne a járda járható méretűre.