Sokkolóan mély üzenete van egy-egy Disney-mesének a rajongói elméletek szerint
A Disney-filmekre és -mesékre úgy gondolunk, hogy azok cukik, aranyosak, nyugodtan le lehet eléjük ültetni a gyerekeket. A történetekben megvannak azok az alapdolgok, hogy a gonosz elnyeri méltó büntetését, és ehhez hasonlók. Persze ezeknek a tanításoknak az átadásához mondjuk meg kell ölni Bambi anyját, az anya nélkül maradt Némónak el kell vesznie az apja mellől, Simbának azzal a tudattal kell felnőnie, hogy ő felel az apja haláláért. Ezek sem a legvidámabb dolgok, de itt még mindig csak a felszínt kapargatjuk.
Egyes rajongói elméletek szerint a mesék még ennél is sötétebbek.
Egy feltételezés szerint a Wall-e című animációs mesében az emberek kannibálok. Persze ők arról nem tudnak, hogy egymást eszik. Miből jön ez a teória? A mese nagy fordulata, hogy az űrhajó nem tud visszatérni a földre, az egykori kapitány ezért úgy döntött, hogy inkább az űrben fognak élni az emberek. A hajót teljes mértékben robotok irányítják, akiknek meg kellett oldani az emberek etetésének, valamint a halottak eltüntetésének problémáját. Mivel növények, állatok nincsenek a hajón, ezért egy táplálékforrás van kéznél: az ember. A holttestek tárolása sem probléma, hisz az emberek tudtuk nélkül elfogyasztják társaikat.
A Fel!-ben Carl végig halott. Útja az amúgy is beszédes nevű Paradise Hillsbe nem más, mint út a mennyországba. A kalandban mellé szegődő cserkész kisfiú egy angyal, aki segít neki, hogy megszerezze a szárnyait, míg a történet főgonosza valójában az ördög, aki le akarja rántani magával a pokolba.
És végül érdemes elgondolkodni azon, hogy menyire állja meg a helyét az alábbi elmélet. A Némó nyomában című mesében Némó végig halott volt, a történet így nem az ő megtalálásáról szól, hanem a fia nélkül maradt apa gyászának feldolgozásáról. Ezt erősíti az is, hogy a mesében ott van a gyász öt stádiuma, a tagadás, a harag, az alkudozás, a depresszió és végül az elfogadás.
Na, hát így nézzen az ember vidám meséket.
(Buzzfeed)