Mik azok a szubliminális üzenetek, amiket látunk, de mégsem fogunk fel?
Ott vannak, mégsem fogjuk fel, hogy láttuk őket.
A szubliminális üzenetek (subliminal messages) olyan képek, amik a tudat számára szinte érzékelhetetlenek, de mégis hatással lehetnek ránk.
A filmekben, reklámokban sokszor élnek a készítők ezzel a módszerrel, legtöbbször pedig észre sem vesszük, hogy egy oda nem illő dolgot is bevágtak egy-egy jelenetbe.
A szubliminális üzenetekről 1980-ban jelent meg egy könyv Bryan Key tollából, ami „A kagylók orgiája és más tudatbefolyásolók, amiket a média használ viselkedésünk uralására ” címet viseli.
Ebben azt taglalja, hogy a reklámok szexuális tartalmú üzenetekkel uralják az emberek viselkedését, amit a „SEX” szó ételekben, és egyéb hétköznapi dolgokban való elrejtésével érnek el.
Ezek konkrétan olyan képkockák, amik másodpercekre bukkannak fel, az ember pedig fel sem fogja, hogy mit látott.
A YouTube tele van olyan videókkal, ahol ilyen rejtett üzeneteket fednek fel, ilyen például a Harcosok klubja befejezése, ahol a film végén egy férfi péniszét mutatják, de a Disney meséiben is előfordulnak érdekes képkockák.