Nem tudni, mennyibe került a Combino-reklám

2006.07.06. 16:54
A BKV büszke az új villamosra, és szeretné, ha mások is szeretnék, ezért reklámozza az új 4-6-ost interneten, közterületen és filmen.

Az új "termék" megismertetése, a büszkélkedés és az autósok elcsábítása a célja az új 4-6-os villamosról, a Combinóról készült reklámfilmnek, közölte a Budapesti Közlekedési Rt. (BKV) marketingosztálya az Indexszel.

"Úgy gondoljuk, hogy ez a beszerzés [a villamosoké] oly mértékben növeli a BKV szolgáltatásának mértékét, hogy erre méltán büszkék lehetünk" - közölte Vitéz Ágnes az egyik okot, amiért a BKV reklámfilmet készített "a világ leghosszabb egyterű villamosáról". Az okok között szerepel még: "a versenytársak", vagyis az autósok átcsábítása, illetve az új jármű megszerettetése az emberekkel.

A film, amiről az Indexen a Tékozló Homár emlékezett meg, a 41 milliárd forintos Combino-beszerzés pr-kampányának a része. A BKV emellett fényposzterrel (citylight), rendezvényekkel (Moszkva téri villamosbemutató, Megasztár-villamos, celebvillamos) és internetes játékkal próbálta megismertetni az utasokkal a villamost.

A pr-kampányra költött pénz Vitéz elmondása szerint nem érte el a közbeszerzési értékhatárt, ami a BKV értelmezésében 50 millió forint, de a szóvivő pontos összeget nem, csak annyit tudott mondani, "nem érte el a beruházás összköltségének egy ezrelékét", azaz a 41 millió forintot.

Ha a BKV törvényesen járt el, akkor ez azt jelenti, hogy a leghosszabb villamos reklámozására készült filmet, az internetes kütyüket, plakátokat és rendezvényeket az önkormányzati cég mindössze kétmillió forintért vásárolta meg, ami nehezen hihető (a törvény szerint szolgáltatás megrendelése esetén ugyanis 2 millió forint a közbeszerzési értékhatár).

A pr-kampányt lebonyolításával - pályáztatás nélkül - a BKV a Well Reklám- és pr-ügynökséget bízta meg. Köztéren 75 plakát, ebből 30 a villamosmegállókban reklámozza a Combinót, a filmet és az internetes kütyüket a bkv honlapján lehet látni.