További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Főpolgármesteri Kabinet keddi ülésén jóváhagyta azt a javaslatot, hogy a gellérthegyi sikló építési engedélyeztetése a tervezettnél hosszabb ideig tarthasson. Így a főváros továbbra is jogot biztosít annak a vállalkozónak, aki nem teljesítette időben korábbi vállalását, és 2006-ra nem prezentálta az építési engedélyt a siklóhoz.
A vállalkozó hál' istennek nem járhat rosszul
Így a siklóépítés joga továbbra is a vállalkozóé, jóllehet a Főpolgármesteri Hivataltól kapott tájékoztatás szerint ezért a szóban forgó cég, illetve üzletember semmiféle pénzt nem fizetett a Városházának. Igaz, információink szerint a Városházának sem kerül semmibe a halasztás, minthogy a főváros magától nem is építene a Rác Gyógyfürdőtől kiindulva siklót a Gellérthegyre.
Ugyanakkor döntött a kabinet arról, hogy az eddigi Rác Fürdő Kft. mellett létrehoznak egy másik céget, a Rác Sikló Kft.-t, amely tovább tárgyalhat a sikló megépítéséről a bankokkal. A tárgyalások nyilvánvalóan hitelek felvételéről folynak majd, de az újonnan alapítandó Rác Sikló Kft. az engedélyeztetéssel kapcsolatos tevékenységeket is elvégzi majd.
Mindkét cégben egyébként érdekelt a főváros gyógyfürdők üzemeltetésével foglalkozó leányvállalata, tehát az üzleti sikerből részesedik áttételesen az önkormányzat is, tudtuk meg a hivatal illetékesétől.
2009-re lesz kész a második sikló?
A gellérthegyi sikló egyébként a Rác-fürdőnél épülő luxusszállodától vezetne a Gellérthegy tetejére, ezért üzletileg igen profitábilis beruházásnak tűnik, ugyanakkor a nagy bekerülési költség miatt a hitelfelvételek elhúzódhatnak, és a vasúthatósági engedélyeztetés is hosszadalmas procedúra. A sikló megépülése a jelenlegi tervek szerint 2009. szeptember 30-ára várható, kérdés azonban, hogy az eddigi halogatás után mennyire reális ez a határidő.
Ugyancsak döntött a főpolgármesteri kabinet arról, hogy a margitszigeti 2006-os úszó Eb idején még nem alakítják át - az eredetileg tervezett időpontra - az egykori kertmozi helyét parkká. Erre csak a sportrendezvény után kerül sor, mert a tévéállomások éppen erről a területről közvetítenek majd. Utána viszont gyorsabb tempóban parkosítanak majd, és az ehhez szükséges mintegy nyolcvanmillió forintot az Eb megvalósításával foglalkozó szervezet előre átutalja a főváros leányvállalatának, a Főkertnek.
Közúti Duna-alagúton lehet majd behajtani a Bogdáni útról a Hajógyári szigetre - többek között ezt tartalmazza az az egyezség, amelynek fejében egy befektető 3500 fős konferenciatermet, szállodát és szabadidőközpontot építhet a sziget déli részén. Sipos Gábor, Óbuda főépítésze az InfoRádiónak elmondta, hogy a fejlesztési terület a sziget déli egyharmadán terül el, és nem érinti azt a közhasználatú városi parkot, ahol a sziget fesztivál szokott lenni. A fő számokról nyilatkozva közölte, hogy a volt hajógyári részen a legnagyobb beépíthetőség nem haladhatja meg a 30 százalékot, az épületek pedig legfeljebb a környező fák koronaszintjéig magasodhatnak.
A tervek szerint a területen a konferenciaközpont mellett szálloda és szabadidő-centrum lesz. Bekapcsolják a nemzetközi hajóforgalomba a sziget kikötőjét, és kibővítik a bevezető két hidat. A beruházó Álomsziget Kft. vállalja azt is, hogy a Bogdáni utat egy közúti alagúttal köti össze a sziget központjával a Duna alatt. A munka várhatóan egy év múlva kezdődik és 2012-ig tart.